Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy w sieci. Zazwyczaj jest mile widziana, ale często także obowiązkowa, na przykład przy korzystaniu z dotacji na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Może dotyczyć Twoich usług lub produktów, bądź zwykła wizytówką freelancera, bądź bardziej skomplikowanym sklepem e-commerce.
W dzisiejszym poradniku podpowiemy Ci jak założyć prostą stronę internetową, która wesprze promocję Twojego biznesu.
Niezależnie od wybranej opcji tworzenia strony internetowej, należy najpierw zastanowić się, jakie treści mają być na niej prezentowane oraz jaki cel ma ona mieć.
Sprawdź też: Jak wypromować swój biznes w Internecie?
Samodzielne stworzenie strony internetowej
Co należy zrobić, aby w pełni samodzielnie stworzyć swoją pierwszą stronę internetową?
Kreatory stron, czyli własna strona w zaledwie kilka chwil
Kreator stron to proste aczkolwiek użyteczne narzędzie, które pozwala na założenie własnej strony internetowej bez konieczności kodowania i znajomości skomplikowanych kwestii technicznych. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują prostej strony, która nie musi być szczególnie rozwijana czy pozycjonowana w Google.
Aby stworzyć swoją stronę, zazwyczaj wystarczy wybrać szablon, dostosować go do swoich potrzeb i opublikować stronę pod swoją domeną.
Takie rozwiązanie ma jednak swoje minusy, ponieważ jesteś ograniczony przez platformę i nie wszystkie zmiany czy funkcje, które sobie wymarzysz, mogą być proste lub możliwe w realizacji.
Najpopularniejsze kreatory stron internetowych to:
- Wix.pl (bezpłatny w wersji podstawowej)
- Webwave (około 30 złotych na miesiąc)
- Squarespace (12 dolarów na miesiąc)
- Zyro (3,5 dolara na miesiąc)
- Shopify (29 dolarów na miesiąc)
- WordPress.com (5 dolarów na miesiąc)
Strona od podstaw, dla tych co mają więcej czasu i mniej pieniędzy
Jeżeli czujesz się na siłach, masz trochę czasu i nie chcesz korzystać z gotowych kreatorów, które mogą Cię ograniczać to nie ma takiej konieczności. Możesz zdecydować się na samodzielnie stworzenie strony internetowej, na przykład na WordPress.
WordPress to najpopularniejszy system zarządzanie treścią (CMS) na świecie. Obecnie korzystają z niego naprawdę duzi gracze, więc nie ma powodu do obaw, gdy mogą do Ciebie dochodzić jakieś plotki związane z jego bezpieczeństwem czy ograniczonym zasięgiem. Na tym CMS działa na przykład najnowsza strona Białego Domu i ma się świetnie 😉
W kilku prostych krokach możesz mieć swoją własną stronę. W sieci istnieje wiele poradników jak założyć własną wizytówkę na WordPressie, więc nie trzeba daleko szukać – z pomocą przyjdzie wyszukiwarka Google.
Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest to, że wszystkie elementy Twojej strony możesz dowolnie modyfikować zgodnie ze swoimi potrzebami, a strona łatwo się pozycjonuje w Google dzięki SEO oraz Twojemu contentowi, czyli marketingowi treści.
Zlecenie stworzenia strony internetowej
Czasami warto pomyśleć o tym czy chcesz i możesz inwestować swój czas, by stworzyć swoją stronę internetową samodzielnie. Należy to rozważyć nie tylko pod kątem oszczędności pieniędzy na założenie takiej witryny. Ważny jest także aspekt bezpieczeństwa aktualizacji wtyczek czy bardziej rozbudowane moduły. Bardziej skomplikowane rozwiązania, które potrzebujesz zaimplementować na stronie, prawdopodobnie i tak będziesz musiał skonsultować ze specjalistą.
W takiej sytuacji warto zastanowić się czy zlecenie stworzenia strony freelancerowi bądź wyspecjalizowanej agencji nie będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem.
Ile kosztuje zlecenie stworzenia strony www?
Koszt stworzenia takiej strony zależy od stopnia skomplikowania zlecenia i tego co ma się znajdować na Twojej stronie.
Jeżeli ma być to zwykła wizytówka firmy, powiedzmy do 5 podstron (typu Bio, Blog, Kontakt itp.) bez skomplikowanych rozwiązań, to taka strona może kosztować nawet 500 zł, jeżeli wykonana zostanie przez początkującego freelancera bądź osobę bez zarejestrowanej działalności gospodarczej.
Jeżeli mówimy o profesjonalnej stronie stworzonej przez agencję to kwoty mogą się tu znacznie różnić. Mogą oscylować w granicach od 1500 do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Te najdroższe opcje mogą być rozbudowane o funkcje dodatkowe. Co to może być? Na przykład prowadzenie sklepu internetowego, kalendarz do umawiania spotkań, automatyzacje czy e-mail marketing.
Każdy z pewnością znajdzie dla siebie rozwiązanie dopasowane w 100% do swoich potrzeb.
A Ty, na którą opcję się zdecydujesz?