content marketing
ww.pexels.com

Niemal każda firma stosuje podczas codziennej pracy działania content marketingowe. Warto pamiętać, że wszystkie działania związane z przygotowaniem treści marketingowych dotyczących Twojego biznesu powinny zostać starannie zaplanowane. Konieczne jest zdanie sobie sprawy z potencjału, który wynika z własnych publikacji, a następnie podjąć odpowiednie kroki związane z optymalizacją osiąganych rezultatów.

Udowodnimy Wam, że poniższe porady są praktyczne i łatwe do wprowadzenia w życie, a pozwolą Ci one na osiągnięcie wyznaczonych przez Ciebie celów.

  1. Dokładnie przeanalizuj swoją grupę docelową

Zadaj sobie pytania: „Do kogo kierujesz swoje treści? Kim jest Twój idealny odbiorca? Kim są osoby, które dzięki Twoim działaniom, mogłyby zostać Twoimi klientami?” Dzięki odpowiedzią na nie zdasz sobie sprawę do kogo chcesz kierować swoje działania marketingowe.

Zajmij się stworzeniem profili poszczególnych grup Twoich odbiorców. Postaraj się, aby były one bardzo szczegółowe – powinniśmy mieć wrażenie, że docieramy do prawdziwych ludzi. Warto dokładnie nazwać i opisać każdą z tych grup. Skoncentruj się na szczegółach – w końcu masz zamiar dotrzeć do konkretnego odbiorcy. Treści przez Ciebie publikowane nie powinny być zbyt ogólne, nie mogą one „na siłę” zachwycać wszystkich grup odbiorców, powinniśmy skupić się w większości na dedykowanych grupach, naszych konsumentach docelowych.

Sprawdź także Jak poprawić swój content marketing?

strategia marketingu
ww.pexels.com
  1. Nakreśl główne cele swojego content marketingu

Dla większości przedsiębiorstw zasadniczym celem biznesu jest zysk, jaką zatem rolę odgrywają treści, które udostępniasz? To dosyć proste bowiem zwiększają one wiarygodność i budują Twój autorytet, odróżniając Twoją markę od konkurencji. Dodatkowo biorą poważny udział podczas procesu zakupowego.

Warto zatem poświęcić trochę swojego czasu i pomyśleć o całkowitej strategii marketingowej, która dotyczy Twoich treści oraz celach, które powinny zostać zrealizowane w artykułach czy wpisach. Zadaj sobie pytanie na czym zależy Ci najbardziej ? Na dużej ilości udostępnień? Zdobyciu komentarzy? A może chcesz otrzymywać więcej leadów, czy zapytań dotyczących oferowanych przez Ciebie usług? Bez względu na to jaki masz cel, do każdego publikowanego przez siebie materiału przypisz jedno odpowiednie call to action, czyli wezwanie do działania.

  1. Skup się na harmonogramie publikowanych treści dla każdej platformy

Dzięki przygotowaniu prostego w wykonaniu planu publikacji dla swoich kanałów społecznościowych wdrożysz strategię content marketingu. Pomyśl o każdej platformie, w której prowadzisz swoje działania oraz o kanałach, które stosujesz do promowania swoich treści. Następnie wykreuj prosty w użyciu kalendarz, który będzie dostosowany do każdego z mediów.

Jeśli prowadzisz bloga stwórz podobny kalendarz na jego potrzeby. Powinien on składać się z informacji na temat wpisów, które masz zamiar opublikować, ich daty oraz robocze tytuły poszczególnych treści.

Najlepszym sposobem będzie poświęcenie oddzielnie czasu każdej platformie. Postaraj się wypisać konkretne pomysły na wpisy. W związku z dynamicznym rozwojem sieci oraz wydarzeń polecam planowanie na maksymalnie tydzień do przodu.

marketing
ww.pexels.com
  1. Publikuj zgodnie z zasadą 80-20

80% wyników wywodzi się z 20% wysiłków, które wkładamy. Tą zasadę warto stosować również odnośnie własnej strategii content marketingowej.

W pierwszej kolejności powinniśmy poddać ocenie obecny stan rzeczy, tzn. przeanalizować, co się sprawdza w Twoim przypadku, a co nie. Jeżeli posiadasz kilka kont w mediach społecznościowych, natomiast większość ruchu pochodzi z trzech, czy czterech źródeł, najlepiej skoncentrować się na nich.

Poświęć zatem 20% swojego czasu na tworzenie treści, a pozostałe 80% – na ich promocję. Szczególnie na samym początku swoich działań, kiedy jeszcze nie posiadasz zbyt wysokiego ruchu na swojej stronie oraz nie posiadasz stałej liczby odbiorców. Warto użyć tej samej zasady w stosunku do publikowanych przez nas treści – 20% powinno posiadać charakter promocyjny, a 80% – edukacyjny.

Na zakończeni zapamiętaj, że zawsze liczy się jakość a nie ilość! Tylko dzięki zaangażowaniu swoich odbiorców odniesiesz sukces w Internecie. Więcej nie zawsze znaczy lepiej.

Sprawdź również Pierwsze kroki w marketingu e-commerce oraz Marketing MIX, czyli model kilku P. Czy wiesz ilu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here