Marketing treści, czyli content marketing to nic innego jak tworzenie wartościowych treści, które będą odpowiadać na potrzeby naszych klientów.
Marketing treści polega na zrozumieniu i wysłuchaniu naszego klienta a nie na produkcji przekazów (co np. może nam się kojarzyć z SEO). Głównymi elementami, które powinien spełniać marketing treści są: dystrybucja treści, które są wartościowe oraz ciekawe. W ten sposób zdobędziemy zainteresowanie co za tym idzie wywołamy zaangażowanie w naszej społeczności odbiorców, które przełoży się w późniejszym etapie na korzyści. Ze strategii marketingu treści możemy korzystać we wszystkich kanałach mediów społecznościowych.
Zastosuj różnego rodzaju treści
Obecnie mamy wiele formatów treści, które możemy wykorzystać do promowania. Możemy publikować w formie tekstowej (wpisy na blogu, na stronie www, wpisy w social mediach), audio (podcasty), infografiki, warto również zainwestować w produkcję materiałów wideo (poradniki, samouczki), które są teraz niezmiernie popularne szczególnie wśród młodszej grupy odbiorców. Nie bój się eksperymentować, próbować nowych rozwiązań, graj zawsze swoimi najlepszymi kartami. Warto zastanowić się nad rodzajem treści, które możesz stworzyć, np. poradniki o charakterze edukacyjnym, czy artykuły, które będą inspiracją dla innych.

Twórz nagłówki, które będą przyciągać uwagę
Na tym samym poziomie, co określenie grupy docelowej, czy przygotowanie efektywnych treści, ważne jest wymyślenie odpowiednich nagłówków. Nasi odbiorcy skłonni są wybaczyć niewielkie błędy w formatowaniu tekstu, zaakceptować niezbyt trafione zdjęcia. Udostępnią Twoje wpisy pomimo, że zapomnisz ich o to poprosić, jednakże nie będą tolerować nudnych, mało interesujących nagłówków. Gdy nie zachęcisz swoich odbiorców, nie otworzą oni nawet Twojego artykułu. Nauka pisania dobrych nagłówków może trochę potrwać, jednak poświęcić na to czas. Najwięcej korzyści przyniosą te nagłówki, które są w stanie wywołać ciekawość oraz zainteresowanie użytkownika.
Zawsze odpowiadaj na zainteresowania swoich odbiorców
Publikuj treści, które wzbudzą zainteresowanie wśród Twoich klientów. Mogą one uczyć, inspirować albo poprawiać humor – bardzo ważne jest żeby niosły konkretną wartość.
Staraj się pamiętać, że przygotowujesz swoje treści na potrzeby Internetu, gdzie zasady pisania odbiegają od tych, które stosowane są w druku czy korespondencji biznesowej. Zwróć uwagę na język i ton wypowiedzi. Ważne, aby Twój styl nie był zbytnio formalny. Pisz z sercem, tak jakbyś pisał do grupy znajomych. Korzystaj z języka potocznego, pamiętaj natomiast o odpowiedniej edycji tekstu, aby nadać im przejrzystości. Pisz krótko i zwięźle, twórz rzeczowe zdania, aby ułatwić swoim czytelnikom czytanie, stosuj odstępy, a długie akapity dziel na krótsze.
Jeżeli Twoje artykuły będą użyteczne dla odbiorców i przyjemne w odbiorze, będą oni poświęcać im uwagę oraz chętnie udostępnią je znajomym.
Dodaj odpowiednie call do action, czyli wezwanie do działania
Aby osiągnąć wyznaczony przez siebie cel kampanii zawsze staraj się dodać właściwe call to action, aby zintensyfikować nakreślone zachowanie odbiorców. Spraw, aby wpisywało się ono w kontekst treści. Może być to np. dołączenie do newslettera, zaproszenie do pobrania e-booka, wysłania zapytania ofertowego, czy nabycie towaru. Nie kończ każdego swojego wpisu ofertą handlową! Zachęcaj do zakupu tylko wtedy, gdy uznasz to za stosowne. Pamiętaj, że najważniejszy jest tutaj kontekst!
Spisuj swoje pomysły na dobry content
Pamiętaj, że content marketing wymaga od nas codziennego zaangażowania – naturalne więc będzie, jeżeli w którymś momencie najdzie Ciebie brak kreatywności. Gdy poczujesz blokadę twórczą, nie przejmuj się tym! Warto gromadzić swoje pomysły, zapisywać oraz zostawić na taką właśnie czarną godzinę. Codziennie inspiruj się działaniami innych firm, czytaj blogi oraz magazyny branżowe, obserwuj fanpage, a na pewno nie będziesz narzekać na brak tematów. Zwróć uwagę na to, na jakie tematy ludzie dyskutują na forach, grupach społecznościowych, czy w mediach społecznościowych. Regularnie zapisuj pytania swoich odbiorców.

Jesteście zatem gotowi do działania?
Marketing treści (content marketing) to strategiczny proces, który polega na przygotowaniu oraz dystrybucji ciekawych oraz wartościowych treści. Jego celem jest zwrócenie uwagi na swoją firmę! Pamiętaj, że aby odnieść sukces, musimy być konsekwentni w swoich działaniach! Twoje zamiary powinny być przejrzyste i z góry określone.
Dowiedz się co to jest Nowoczesny marketing oraz Jak stworzyć dobrą kreację reklamową na fanpage?