Media społecznościowe to obecnie jedna z najbardziej angażujących użytkowników form reklamy w Internecie. Jest to kanał, gdzie możemy pozyskać sporą ilość potencjalnych klientów.
Czy jesteśmy gotowi na to, by odpuścić ogromną szansę rozszerzenia swojej działalności? Oczywiście, że nie! Pytanie więc od czego więc zacząć? Oczywiście od założenia konta na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie, Instagramie.
8 prostych kroków jak zdobyć followersów na swoim profilu
1. Utworzenie profilu na Instagramie
Pierwszym ważnym krokiem jest podjęcie decyzji, czy profil ma być prywatny czy firmowy. Jeśli wybierzemy konto firmowe musimy je połączyć z naszym profilem na Facebooku. Działanie to umożliwi to wybór branży naszej działalności i pozwoli na wypełnienie danych kontaktowych. Profil biznesowy zapewnia dostęp do statystyk i pozwala na tworzenie postów sponsorowanych. Jako zdjęcie profilowe wybierz logo lub jakiś charakterystyczny obrazek, który będzie kojarzył się z firmą lub dziedziną jej działalności. Następnie uzupełniamy opis – powinien on być unikalny. Oprócz opisu powinniśmy umieścić również link do naszej strony internetowej. Warto zastanowić się również nad nazwą naszego konta. Chwytliwa nazwa wzbudza zainteresowanie użytkowników i zapada w pamięć.

2. Promuj swój profil
Warto zadbać o to, by Twoi odbiorcy wiedzieli, że posiadasz konto na Instagramie i jak się ono nazywa. Informuj o nim użytkowników innych kanałów. Dodaj link do Instagrama na swojej stronie internetowej, Twitterze, czy Facebooku. Dzięki temu użytkownicy, którzy odwiedzą inne Twoje profile w mediach społecznościowych z ciekawości odwiedzi Twój profil na Instagramie, a jeśli uzna go za interesujący, na pewno dodadzą go do obserwowanych.
3. Zaplanuj skuteczną strategię publikacji materiałów
Dobra strategia i konsekwencja w jej wykonaniu w końcu zaprocentuje sukcesem i zdobyciem sporej liczby obserwatorów. Wysoka jakość zdjęć i ciekawa tematyka przekładają się ilość zainteresowanych naszym kontem i wywołują ruch na naszym profilu. Materiały należy publikować regularnie, np. jedno czy dwa zdjęcia dziennie. Aby nie tracić swoich followersów, należy regularnie angażować ich w dodawane przez nas treści. Warto zadbać o to, żeby mieć w zapasie kilka przygotowanych zdjęć.
W swojej strategii warto również uwzględnić kilka ważnych porad:
- Udostępniaj głównie zdjęcia
- Stosuj filtry
- Używaj hashtagów
- Zaplanuj styl wizualny
- Pamiętaj o opisie Zaplanuj BIO– to jedyne miejsce gdzie można dodać aktywny link, np. do swojej witryny, sklepu, oferty.
Zobacz także: Kradzież konta na Instagramie? Co robić? Jak zabezpieczyć konto na Instagramie?
4. Komentuj posty innym użytkownikom
Jednym z łatwiejszych sposobów na poinformowanie użytkowników, że istniejemy na Instagramie jest komentowanie i dodawanie polubień materiałów przez nich wrzucanych.

5. Oznaczaj innych użytkowników
Oznaczanie, czyli tagowanie innych użytkowników przekłada się na o 56% większe zaangażowanie odwiedzających. Publikując zdjęcia, oznaczaj i wspominaj o istotnych użytkownikach, powiązanych z daną fotografią.
6. Używaj geo-tagów dla Twoich zdjęć
Oznaczaj lokalizacji, w jakich fotografia została wykonana. Inni użytkownicy często wyszukują materiałów wykonanych w danej lokalizacji. Dodawanie lokalizacji do zdjęć przekłada się na o 79% większe zaangażowanie użytkowników.
7. Korzystaj z InstaStories
InstaStories to 24-godzinne relacje, które większość dużych firm lub marek wykorzystuje, by pokazać kulisy swojej pracy lub produkt. Dowiedz się Jak zrobić ciekawe InstaStories?
8. Nie kupuj like’ów ani followers’ów
Każde, nawet najmniejsze pieniądze, wydane na pakiet obserwujących, to pieniądze wyrzucone w błoto. Poza zmianą wartości na liczniku nic nie zyskujesz. Właściwie tylko tracisz, bo negatywnie wpływasz na reputację swojego konta. Tutaj liczy się jakość, czyli zaangażowanie Twoich obserwatorów, a nie ilość.
Zobacz też: Kreatywne pomysły na prowadzenie konta na Instagramie!
Podsumowanie
Korzystanie z powyższych porad pozwoli Ci na wybicie się na Instagramie oraz zdobycie pierwszych followersów. Nie da się tego osiągnąć niskim nakładem pracy, ale czas poświęcony na zgromadzenie dużej grupy obserwujących i zaangażowanych użytkowników pomoże w promocji usług czy produktów, które oferujemy. Chcesz wiedzieć więcej o Instagramie? Skorzystaj z Szybki poradnik korzystania z Instagrama