Jak zrobić InstaStories?
pexels.com

Jednym z najbardziej angażujących formatów w social mediach jest obecnie InstaStories. Liderem wyświetleń jest Instagram, na którym z InstaStories korzysta ponad 500 milionów użytkowników dziennie! Zastanawiasz się więc jak możesz wykorzystać potencjał instagramowego Stories w biznesie?

Ze stories, czyli relacji, materiału, który widoczny jest dla użytkownika tylko przez 24 godziny od momentu publikacji korzysta również 500 milionów użytkowników Facebooka oraz około 200 milionów użytkowników Snapchata! Serwisy jak Twitter, Youtube czy LinkedIn także wprowadziły swoją odmianę stories. Liczby te gwałtownie rosną u wszystkich z wyjątkiem tej ostatniej aplikacji. Jak pokazują dane czasami lepiej być naśladowcą zamiast innowatorem.

Zobacz także: 10 porad, aby ulepszyć swój profil na LinkedIn

Instagram Stories: w czym tkwi sekret?

Nie przeprowadzono badań na ten temat, sam Facebook tego nie wie. Mamy jednak kilka hipotez. Pierwsza z nich opiera się na tym, że jeszcze parę lat temu, aby stworzyć animowane wideo potrzebny był cały sztab ludzi – operator, montażysta i producent. Każdy z nich musiał obsługiwać zaawansowany sprzęt i software. Teraz czasy się zmieniły – dzięki rozwojowi technologii, wszystkie te narzędzia mamy w jednym urządzeniu – smartphonie czy tablecie i co więcej, są bardzo intuicyjne w obsłudze. Część populacji internautów uwielbia kreować, tworzyć nowości a co najważniejsze czerpie z tego radość. To właśnie oni tworzą najbardziej kreatywne i zaskakujące stories.

Powszechnie uważa się, że stories to domena młodych użytkowników. Jednak ci starsi, gdy już odkryją możliwości jakie dają stories również nie mogą się od nich oderwać. Moim zdaniem możemy mówić o rewolucji w komunikacji. To duży skok! Zaczynaliśmy od wysyłania wiadomości tekstowych (SMS, pagery), potem zdjęć (MMS), a kończymy na mini produkcjach filmowych z mnóstwem efektów. To nie jest jeden krok do przodu, to jest wręcz przeskok o kilka poziomów. Co czeka nas dalej? Hmm…

Jak zrobić ciekawe InstaStory?
pexels.com

Dlaczego warto korzystać z  InstaStories?

Coraz więcej użytkowników Instagrama w pierwszej kolejności przegląda najpierw stories, dopiero potem ogląda feedy ze zdjęciami, czy filmami. Jedna funkcjonalność delikatnie „wygryza” drugą. Dla Instagrama nie ma to znaczenia, bo w obu emituje reklamy.

Ogromną zaletą reklamowania się i promocji w stories jest to, że wyświetlają się one na całym ekranie urządzenia. Dodatkowo są formatem wideo, który w swojej naturze jest dynamiczny, przyciąga spojrzenie odbiorców. Przeglądając stories znajomych nie wiemy kiedy i czy pojawi się nam reklama. Jeżeli już to się stanie to użytkownik musi przez przynajmniej ułamek sekundy na nią spojrzeć zanim ją pominie. Patrząc na inne formaty reklamy online ten ułamek sekundy to bardzo dużo. To też ogromna szansa dla marketerów na zaangażowanie konsumentów.

Jak tworzyć Instagram Stories?

Powyżej zostało wspomniane o tym ułamku sekundy, który mamy na zaangażowanie użytkownika. W pierwszej sekundzie musisz pokazać coś ciekawego, niesamowitego, zaskakującego, coś, co przykuje uwagę odbiorców. Całe stories na Instagramie mają ograniczenie do 15 sekund.

Instagramowe stories
pexels.com

Wykorzystuj naklejki

Masz ich sporo do wyboru: oznaczenie, hashtagi, lokalizacja, animowane gify, ankiety, czy pytania… Najlepiej sprawdzi się tutaj metoda „less is more”. Nie wciskaj na siłę wszystkiego, co się da w jednym stories. Lepiej zrobić kilka prostych Instastories, niż jedną, od której odbiorcy dostaną oczopląsu.

Bardzo ważne są hashtagi ponieważ dzięki nim Twoje stories mogą być znalezione przez nie-followersów,dzięki zakładce “eksploruj” (obecnie korzysta z niej ponad 150 mln użytkowników).

Jeśli robisz relację z imprezy/wydarzenia to warto dodać lokalizację. Załóżmy, że promujesz kino letnie. Dzięki dodaniu lokalizacji masz szansę na złapanie dodatkowych uczestników, którzy widząc jak dobrze inni się bawią zamówią taxi i pojawią się na miejscu!

Świetnym sposobem, aby mocniej zaangażować swoją społeczność są pytania. Trzeba być przygotowanym na to, że najciekawsze pytania udostępnisz wraz ze swoją odpowiedzią. Takie stories możesz też dodać do wyróżnionych relacji i nazwać je Q&A albo FAQ.

Sztuczki i magia na InstaStories

W poszukiwaniu inspiracji do ich tworzenia wykorzystaj… Youtube’a i Pinteresta! Na pierwszym wystarczy, że wpiszesz hasło „creative instagram stories” w wyszukiwarkę, a otrzymasz kilkadziesiąt ciekawych filmów pełnych ciekawych pomysłów i podpowiedzi. Jeśli chodzi o Pinterest, to jest to serwis, na którym znajdziesz mnóstwo ciekawych gifów do wykorzystania razem z hasłem, które trzeba wpisać, aby je odnaleźć.

Przypięte naklejki

Aby dodać naklejkę do wideo stories przytrzymaj ją palcem przez chwilę. Otworzy Ci się tryb przypinania. Możesz przewijać dowolnie swoją stories i przypiąć w wybrane miejsce naklejkę. Spróbuj zrobić stories, na którym machasz głową i do niej przyczep naklejkę, a szybko załapiesz jak to wykorzystać w tworzeniu kreatywnych historii.

Dowiedz się również Co zrobić, aby zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Jakie jest Twoje zdanie na temat stories? Zapraszam do dyskusji!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here