Jesteś gotowy, by zrobić kolejny krok na swojej ścieżce kariery, LinkedIn jest jednym z najlepszych narzędzi, by Ci w tym pomóc. Cała społeczność liczy ponad 400 milionów użytkowników, wybij się ponad przeciętność.
Zanim zabierzesz się do ulepszania swojego profilu, zmień swoje ustawienia. Aby nie popełnić błędów przeczytaj: 10 najczęstszych błędów pojawiających się na LinkedIn
Oto 10 porad, aby ulepszyć swój profil na LinkedIn:
1. BĄDŹ NA BIEŻĄCO
Twój profil na LinkedIn powinien być aktualny, nie tylko wtedy kiedy szukasz pracy. Nigdy nie wiesz, kto Ciebie obserwuje, może akurat Twój wymarzony pracodawca oferuje stanowisko Twoich marzeń i poszukuje kogoś takiego jak Ty.
2. ZWRÓĆ NA SIEBIE UWAGĘ
Do stworzenia profesjonalnego nagłówka masz 120 znaków. Bądź kreatywny: pokaż swoje pasje, używaj profesjonalnego słownictwa. Jeśli nie będziesz edytował nagłówka, będzie on dopasowany do Twojego ostatniego stanowiska, które niekoniecznie będzie aktualne. Pamiętaj, by sprawdzić nagłówek, kiedy będziesz dodawać nowe doświadczenie do swojego profilu, gdyż może on wrócić do poprzedniej wersji. Jeśli zależy nam na tym, aby społeczność była stale zainteresowana tym co dzieje się u nas dzieje należy postawić na regularność dostarczanych treści. Mogą to być ciekawostki z branży, link do wpisu na blogu firmowym, nowe oferty pracy, wyróżnienia i nagrody.
unsplash.com
3.UŚMIECHNIJ SIĘ
Z badań wynika, że prawdopodobieństwo odwiedzenia Twojego profilu jest 7 razem większe, jeśli dołączysz uśmiech do swojego zdjęcia profilowego. Pokaż trochę swojej osobowości, ale pozostań profesjonalny, cel to zrobienie dobrego wrażenia. Pamiętaj, aby uaktualniać swoje zdjęcie, by osoba przeprowadzająca rozmowę kwalifikacyjną mogła Cię rozpoznać.
4. ZOSTAW SWÓJ KONTAKT
Jeśli chcesz zachęcić ludzi, by się z Tobą skontaktowali, pozostaw dane kontaktowe (email, numer telefonu, strona internetowa) w podsumowaniu swojego profilu.
5.POCHWAL SIĘ SWOIMI ZDOLNOŚCIAMI JĘZYKOWYMI
Udowodnij otwartość na świat pokazując swoje umiejętności językowe. Możesz dołączyć na przykład do darmowego testu z języka angielskiego, EFSET, i dodać swój certyfikat do profilu LinkedIn.
6. POKAŻ SWOJE OSIĄGNIĘCIA
Twoje osiągnięcia powinny być uwidocznione, powinny błyszczeć. Zaznacz swoją rolę przy głównych projektach, w których brałeś/aś udział, zarządzaniu zespołem i osiągnięte cel– o ile to możliwe, zobrazuj to konkretnymi liczbami. Streść swoje osiągnięcia i doświadczenie w kilku zdaniach, aby przyciągnąć uwagę innych. Wymień w nich najważniejsze momenty w swojej karierze zawodowej.
7. ZDOBYWAJ I DZIEL SIĘ REKOMENDACJAMI
Rekomendacje są łatwe do zdobycia na LinkedIn. Poproś znajomych, poprzednich pracodawców albo obecnych kierowników, by przesłali opinie na temat Twojej pracy i potwierdzili Twoje umiejętności. Warto później odwdzięczyć się rekomendacjami. To łatwy sposób, aby potwierdzić Twojemu przyszłemu pracodawcy Twoje kwalifikacje.
8. SPERSONALIZUJ SWOJE ZDJĘCIE GŁÓWNE
Spersonalizuj zdjęcie główne pokazując szczyptę swojej osobowości. W poszukiwaniu inspiracji możesz przejrzeć zdjęcia innych użytkowników społeczności. Wszystko co jest powiązane z Twoja firmą, branżą czy osobowością powinno pasować. Pamiętaj, że profil musi wyglądać profesjonalnie, ponieważ może oglądać go Twój przyszły pracodawca.
9. OBSERWUJ LUDZI I DOŁĄCZ DO GRUP
Poszukuj nowych kontaktów, nie musisz być w kontakcie wyłącznie z ludźmi, których znasz. Dołącz do grup tematycznych, obserwuj ludzi spoza swojej sieci kontaktów, by się od nich uczyć. LinkedIn nie ma limitu grup do których możesz dołączyć. W ten sposób nawiążesz nowe relacje a może nawet znajdziesz nowe zainteresowania. Możesz również założyć własną grupę i pokazać światu, że jesteś ekspertem w konkretnej dziedzinie. Ważne jest to, aby regularnie publikować treści i chwalić się swoimi nowymi umiejętnościami.
10. SPERSONALIZUJ SWÓJ URL
Teraz link do Twojego profilu może wyglądać bardzo skomplikowanie. Nikt tego nie zapamięta ale na szczęście LinkedIn pozwala na spersonalizowanie URL Możesz więc pozbyć się liczb i dodać swój zawód, branżę, czy cokolwiek co mówi o Twoim profesjonalnym życiu. Pamiętaj, by zaktualizować link do Twojego profilu na wizytówkach, stronie internetowej i mediach społecznościowych.
Zobacz także: Przewodnik po serwisie LinkedIn oraz 5 wskazówek jak przyciągać obserwatorów na swój profil LinkedIn