linkedin portal
unsplash.com

LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który został założony, by ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Zrzesza w sobie 3 grupy zawodowe: osoby, które poszukują pracy, osoby prowadzące własną działalność gospodarczą oraz reprezentanci firm.

LinkedIn ułatwia tworzenie nowej sieci kontaktów biznesowych i pozwala poszerzać wiedzy z różnych kategorii. Serwis umożliwia pracodawcom zamieszczanie ofert pracy oraz wyszukiwanie kandydatów. Linkedin działa od 2003 roku i ma 24 wersje językowe, w tym również polską.

Pozwala  przedstawiać kolejne etapy kariery, poszukiwać nowych możliwości rozwoju kariery zawodowej jak i pasji. Mówimy tutaj o profesjonalnym serwisie internetowym, który służy tylko w celach zawodowych.

Nie masz profilu na LinkedIn?

To odpowiedni czas na założenie go! Tak doradzi Tobie każdy ekspert kariery.

Dlaczego założenie kont na LinkedIn jest tak ważne?

Z biegiem czasu sposób ubiegania się o pracę uległ zmianą. Kiedyś, aby zdobyć pracę konieczne było zaniesienie papierowego CV na biurko pracodawcy. Obecnie szukanie pracy zaczyna się właśnie na tym portalu. W Polsce narzędzie to dopiero rozkwita natomiast w większości krajów Europy to must have, gdy poszukujesz pracy. Profil na LinkedIn pozwoli Ci na poszukiwanie nowych kontaktów, które pomogą Ci rozwinąć karierę.Taki rodzaj marketingu własnej osoby naprawdę działa i pomaga pchać karierę w dobrym kierunku.

Zobacz także 5 wskazówek jak przyciągnąć ludzi na twój profil LinkedIn

Ten poradnik pomoże Ci:

  • dowiedzieć się jak funkcjonuje i czym jest LinkedIn
  • stworzyć własny profil i zalogować się na swoje konto

    linkedin dla kogo?
    pexels.com

Chyba najczęściej pojawiające się pytanie: Czy warto dołączyć dołączyć do LinkedIn i założyć tu konto?

Oczywiście, że tak! Warto mieć swój profil na LinkedIn, dzięki niemu zyskujesz nowe możliwości. Konto na tym portalu społecznościowym pozwala Ci utrzymać kontakty z byłymi współpracownikami, ale co najważniejsze pozwala nawiązywać nowe znajomości. Osobą rekrutującym pomaga odnaleźć Cię w sporej ilości kandydatów, a Twoim znajomym na rekomendowanie Cię na nieobsadzone stanowiska. Masz możliwość budować pozycję eksperta, LinkedIn pozwala na kształtowanie Twojego wizerunku, a także podglądać etapy kariery osób, którym udało się dużo w Twojej branży osiągnąć i czerpać z nim inspiracje. LinkedIn w ujęciu globalnym to już ponad 675 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego 3,5 mln (polskie ustawienia językowe) w Polsce. Średnio co sekundę rejestrują się więcej niż 2 nowe osoby.

Jak działa LinkedIn? 

Podobnie jak inne portale społecznościowe. Korzysta on z algorytmu, który jest ciągle aktualizowany, aby zapewnić użytkownikom jak najwięcej korzyści

LinkedIn — dla kogo? 

Portal ten jest stworzony dla każdego — zaczynając od studenta, który szuka pierwszej pracy, jak i osoby doświadczonej zawodowo. Branża, w której pracujesz nie ma znaczenia.W dzisiejszych czasach zamiast wizytówek zbiera się kolejne kontakty na LinkedIn.

LinkedIn co to jest
pexels.com

Zatem jak założyć konto na LinkedIn?

  1. Zarejestruj się w serwisie LinkedIn, wejdź na stronę: https://pl.linkedin.com/.
  2. W prawym górnym rogu znajdziesz przycisk Dołącz teraz, kliknij w niego.
  3. Wypełnij formularz, w którym wpisujesz imię, nazwisko, e-mail oraz hasło.

I gotowe.

Oczywiście to nie wszystko! Żeby Twój profil na LinkedIn był skuteczny, musisz go odpowiednio przygotować. Dowiedz się więcej na ten temat i przeczytaj 10 porad jak ulepszyć swój profil na LinkedIn.

Warto więc wypełnić profil w 100%. Wtedy będziemy mieć pewność, że wykorzystujesz w pełni wszystkie dostępne na tym portalu możliwości.

Jeżeli zależy Ci na szybkim znalezieniu pracy koniecznie napisz podsumowanie profilu na LinkedIn, w którym podsumujesz swoje największe osiągnięcia zawodowe, najważniejsze momenty w swojej karierze. Musisz się zmieścić w 2000 znaków. Radzę jednak ograniczyć się do 500-600 znaków, bo osoba rekrutująca naprawdę nie ma czasu, żeby wszystko przeczytać. Niech Twoje podsumowanie zawodowe zawiera odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • Czym się obecnie zajmujesz?
  • W czym jesteś naprawdę dobry?
  • Co sprawia Ci najwięcej zawodowej przyjemności?
  • Co nieszablonowego możesz zaoferować?

Bądź konkretny, kreatywny i nie bój się chwalić swoimi osiągnięciami!

Sprawdź również Jakich błędów na LinkedIn należy unikać?

A może zaciekawi Cię temat: Clubhouse, czyli nowa sieć społecznościowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here