Budowanie marki firmy czy marki osobistej to niesamowicie ważny aspekt dzisiejszych czasów. Nastąpił czas, gdy same produkty, obojętnie jak będą dobre, nie wystarczą, by je sprzedać. Teraz musimy postawić na sprzedawanie historii. Historii produktu, marki i siebie.
Jak to zrobić? Mówi się, że najlepszą formą nauki poza praktyką jest czytanie książek, dlatego dziś przedstawiamy Ci TOP 10 książek o budowaniu marki.
Model Story Brand, Donald Miller
To pozycja dość niepozorna spoglądając na okładkę, ale w środku czai się magia. Tę książkę powinien przeczytać absolutnie każdy przedsiębiorca. Donald Miller w bardzo prosty sposób uczy postaw użycia storytellingu, a także pokazuje w jaki sposób budować proste i zrozumiałe dla klientów komunikaty. Mnóstwo przykładów i sposobów użycia!
Brand DNA, Suzanne Tulien, Carol Chapman
Za pomocą przykładu jednej marki autorki przechodzą przez cały proces jej tworzenia. Konkrety, ćwiczenia, miejsca na notatki. Uwaga: pozycja anglojęzyczna!
Zakamarki marki, Paweł Tkaczyk
Zakamarki marki to absolutny must read przy budowaniu marki. Paweł Tkaczyk to prawdziwy guru marketingu w Polsce. Książka wypełniona jest praktycznymi przykładami i study-case. Lektura prosta i wciągająca, nawet dla całkowitych laików. Polecamy!
Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie?, Anna Piwowarska
Anna Piwowarska opisuje w swojej książce jak być autentycznym i żeby przekaz był prawdziwy i ciekawy. Uważa, że największym wyróżnikiem firmy i brandu jesteśmy my sami. Co o tym sądzicie?
Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów, Alina Wheeler
Kolejna autorka, której książka jest niezwykle inspirująca. Alina Wheeler widnieje na liście Fortune 100, więc warto się zainteresować jej punktem widzenia marki. Autorka przedstawia praktyczny schemat postępowania w procesie budowania marki.
BRAND sense – marka pięciu zmysłów, Martin Lindstrom
Mówi się, że ta książka odmienia podejście marketerów do budowania marki. Martin Lindstrom integruje i uświadamia Ci działanie wszystkich pięciu zmysłów – wzrok, słuch, dotyk, smak i węch, przy budowaniu marki. Niestandardowe? Na pewno. Skuteczne? O tym musisz już przeczytać samodzielnie.
Znajdź swoje dlaczego. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji, Simon Sinek
Książka Znajdź swoje dlaczego. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji to kontynuacja pierwszej części nazwanej Zaczynaj od dlaczego, która sprzedała się w milionach egzemplarzy. Tej części też wróżymy taki sukces. Książka jest tak popularna, ponieważ zawiera zestaw ćwiczeń, które książce pomagają czytelnikom pokonać drogę do trwałego sukcesu i uczucia spełnienia.
Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Jarek Szczepański
Po co wymyślać koło na nowo? Jarek Szczepański zebrał sprawdzone opinie, obserwacje i strategie. Nic tylko brać i korzystać! Marketing jest prosty!
Biznes online nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet, Justyna Kopeć
Justyna Kopeć napisała książkę, która jest w pełni kompleksowym poradnikiem budowania skutecznej marki osobistej i biznesu online. Uwaga: aktualnie braki w magazynach. Musisz uzbroić się w cierpliwość lub zacząć polowanie na książkę z drugiej ręki. To się nazywa powodzenie!
Praktyka brandingu, Maciej Tesławski
Maciej Tesławski prezentuje różne podejścia do brandingu kilkunastu osób na różnym etapie kariery zawodowej. Marketing rządzi się swoimi prawami i regułami, a amerykańscy guru marketingowi Al Ries i Jack Trout opracowali niezmienne prawa marketingu decydujące o sukcesie lub niepowodzeniu marki na rynku amerykańskim. Jak działa to na rynku polskim? Czy trzeba je modyfikować czy zasady są uniwersalne? Dowiedz się z tej lektury! W książce zastosowano kody QR przekierowujące do filmów reklamowych, zdjęć reklam, komunikatów prasowych i wywiadów z autorami. Niesamowita forma! Warto!
Jak podoba Ci się powyższe zestawienie? Czy widzisz jakąś pozycję dla siebie?
O tym jak postrzegana jest Twoja firma możesz dowiedzieć się także na przykład z badania candidate experience podczas procesu rekrutacyjnego. Jak? Dowiedz się tutaj: Jak najlepiej badać candidate experience? lub tutaj: Candidate Experience — Słyszałeś o badaniu satysfakcji z procesu rekrutacyjnego? Nie? Przekonaj się, czym jest!