Portal LinkedIn powstał w 2003 roku, jednakże w dalszym ciągu jest niedoceniany. Wiele słyszymy o tym, że firma powinna pojawiać się na Facebooku, ponieważ tam są wszyscy, ewentualnie na Instagramie. O LinkedIn – mimo swego ogromnego potencjału sieciowo– sprzedażowego wciąż niezbyt wiele się mówi. Wymieniany jest na szarym końcu jeżeli chodzi o media społecznościowe, w których warto prowadzić komunikację marki – zarówno osobistej, jak i firmy.
LinkedIn jest jednak najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym dla specjalistów na świecie. W Polsce liczy obecnie ponad 3,5 mln użytkowników i ta liczba rośnie. Możemy zaobserwować szybki wzrost zaangażowania osób posiadających konto na LinkedIn w treści udostępniane w newsfeedzie. Więcej na ten temat dowiesz się w artykule: Przewodnik po serwisie LinkedIn.
Nasuwa się więc pytanie jak korzystać z LinkedIn, by realizować własne cele? Poniżej znajdziesz pięć prostych wskazówek, które pomogą zadbać o swoją karierę i zdobyć nowych klientów.
Krok 1. Poszerzaj swoją sieć kontaktów
Sieć kontaktów na LinkedIn różni się od sieci znajomych, którą znamy np. z Facebooka. Tutaj bardzo często możesz spotkać się z sytuacją, w której zapraszać Cię będą obcy ludzie. Jedyną (ale jak ważną!) Waszą cechą wspólną jest obszary biznesowy. Ty również nie obawiaj się wysyłać zaproszeń do osób, których nie znasz osobiście. Zacznij wyszukiwać ludzi po branżach, bądź stanowiskach. Możesz dotrzeć do osób, z którymi mogą Cię łączyć sprawy związane z Waszą działalnością zawodową. Pomyśl jednak o tym, czy dany kontakt wniesie jakąś wartość dla ciebie, Twojej sieci i czy Ty również będziesz w stanie zaoferować mu coś wartościowego. Przejmij inicjatywę. Nie musisz czekać, aż ktoś wyśle zaproszenie do Ciebie.

Krok 2. Daj się zauważyć na grupach
Zrób research i sprawdź, do jakich grup tematycznych należą Twoi klienci, a następnie jeżeli wzbudzają Twoje zainteresowanie dołącz do nich. Zalecam zrobienie odpowiedniej selekcji. Na grupach masz możliwość zaprezentowania swojej wiedzy i doświadczenia. Dzięki temu inni zaczną postrzegać Cię jako profesjonalistę – osobę godną zaufania.
Warto również raz na jakiś czas napisać i opublikować na swoim profilu artykuł bądź użyteczną opinię na tematy związane z Twoją branżą. Przyciągniesz w ten sposób więcej odbiorców i ugruntujesz swoją pozycję specjalisty.
Krok 3. Uzupełnij profil słowami kluczowymi
Czym są te słowa kluczowe, w jaki sposób je rozpoznać a przede wszystkim jak wypełnić profil tymi słowami?
Słowa kluczowe to wyrazy lub ich ciągi, których używamy w celu wyszukiwania jakiś informacji w wyszukiwarce internetowej. Zastanów się więc: „Co wpisują w wyszukiwarkę ludzie, którzy poszukują osób takich jak ja? Którzy chcą skorzystać z usług przez mnie świadczonych? Którzy interesują się zakupem produkt, który oferuję?”. Wypisz swoje odpowiedzi na kartce. W ten właśnie sposób masz już pierwsze słowa kluczowe. Swój profil na LinkedIn warto uzupełnić frazami, które opisują, czym się zajmujesz a jednocześnie są dosyć popularne. Możesz również skorzystać z narzędzia do zliczania częstotliwości występowania słów lub fraz (word frequency counter). Postaraj się wykorzystać powtarzające się zwroty w nagłówku, podsumowaniu, w opisie doświadczenia zawodowego oraz w osiągnięciach, które wymienisz.
Krok 4. Rozpowszechnij swój link do profilu na LinkedIn
Jeżeli chcesz, aby klienci wyszukiwali Ciebie sami i wysyłali zapytania ofertowe to daj im się znaleźć! Umieszczaj linki do profilu na LinkedIn w różnych miejscach w Internecie, na swojej stronie internetowej, innych portalach w mediach społecznościowych. Pozwól się znaleźć potencjalnym klientom i wpłyń na pozycjonowanie swojego profilu. Gdy dodajesz nowy tekst na stronie internetowej (np. wpis blogowy) zadbaj o to, by w stopce pojawił się link do profilu na LinkedIn. Pamiętaj, że nawet prowadząc nie sprzedażową aktywność, możemy wiele zyskać np. zbudować świadomość marki.

5. Zbieraj rekomendacje
Rekomendacje są łatwe do zdobycia na LinkedIn. Możesz poprosić o nie znajomych, poprzednich pracodawców oraz klientów! To łatwy sposób, aby potwierdzić Twoje kwalifikacje. LinkedIn ma zasadniczą przewagę w przypadku rekomendacji czy opinii klientów. Przy treści wystawionej opinii widnieje imię i nazwisko osoby, która ją wystawiła. Możesz kliknąć w profil i zweryfikować, kto jest jej autorem.
Podsumowanie
Teraz, kiedy wiesz już tak wiele o tym, co zrobić żeby profil na LinkedIn przyciągał odbiorców przeczytaj również 10 najczęstszych błędów pojawiających się na LinkedIn.
A może zaciekawi Cię także: 10 porad, aby ulepszyć swój profil na LinkedIn ?
Dobierz odpowiednie narzędzia, zaplanuj swoją komunikację i działaj!