Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy prowadzeniu konta marki na Instagramie? Jakie najczęściej pojawiają się pomyłki w kampaniach reklamowych? Co zrobić, żeby ich uniknąć?
Prowadzenie konta firmowego na Instagramie nie zawsze jest tak intuicyjne, jak mogłoby nam się wydawać. Istnieje wiele błędów, które można popełnić, stracić czas, zaufanie odbiorców i wykroczyć poza budżet.
Czego unikać? Sprawdź wskazówki!
- Brak spójności. Ludzie kupują „oczami” i lubią to, co znamy. Na Instagramie odbiorcy cenią przede wszystkim estetykę i porządek. Kilkadziesiąt procent ludzi, którzy lądują na Twoim profilu na Instagramie, to osoby, które Cię nie obserwują. Chaos na feedzie nie zachęca ich, aby zostać z Tobą na dłużej.
- Stosowanie popularnych hasztagów w masowej liczbie. Liczbę wykorzystanych hasztagów powinieneś dopasować do potencjału konta oraz do samego zdjęcia. Używanie najpopularniejszych hasztagów # sprawi, że Twój post ginie wśród miliona innych. Na początku lepiej wybierać # z mniejszym niż 100 tys zasięgiem.
- Brak uwierzytelniania dwuskładnikowego i dbania o bezpieczeństwo konta. Dbaj o własne bezpieczeństwo! Przeczytaj Jak zabezpieczyć konto na Instagramie?
- Powielanie contentu z innych social mediów – warto, aby profile w social mediach miały inny content.
- Korzystanie z popularnych hashtagów zamiast z tych, które pasują do publikowanego contentu. Pamiętaj, że zdjecie staje się widoczne i rozpoznawalne pod danym hashtagiem, tylko jeśli pasuje do całości i gdy użytkownicy je polubią.
- Skupianie się tylko i wyłącznie na zdjęciu. Kreacja wizualna jest bardzo ważna, bo na Instagramie sprzedajemy za pomocą obrazów. Nie powinniśmy zapominać, że zdjęcie i jego opis powinny przedstawiać jakąś treść.
- Nieuzupełnione lub źle uzupełnione bio. Częstym błędem marek jest pomijanie biogramu, bądź umieszczanie w tym miejscu samej nazwy firmy albo jedynie dwóch słów wyjaśnienia, czym ona się zajmuje. Bio ma służyć temu, żeby zrobić dobre „pierwsze wrażenie”, które dokonuje się tylko raz. Poza tym bezpośrednio pod biogramem można dodać jedyny link, w który można kliknąć na całym profilu.
- Reposty bez pytania, czyli kradzieże zdjęć. Wielokrotnie wybuchały burze z powodu podkradania zdjęcia lub niewłaściwego użycia postu, na którym dana marka została oznaczona. Sam fakt, że Twój odbiorca Cię oznacza, nie dowodzi, że życzy sobie, żebyś publikowane zdjęcie potraktował jak swoje. Zawsze należy zapytać o zgodę – nawet w komentarzu, aby pokazać innym nasze uczciwe podejście i może przy okazji zdobyć nowych fanów!
- Niedodawanie napisów do Instagram Stories. Czy wiesz, że zdecydowana większość odbiorców ogląda Instastory bez dźwięku? Powodów może być wiele – przeglądamy Instagram w autobusie, w toalecie, przy śpiącym dziecku albo po prostu chcemy na szybko przejrzeć co ciekawego dodali moi obserwujący. Powstrzymując się więc od napisów tracisz zainteresowanie odbiorców i szansę, żeby dokładnie zapoznali się oni z Twoim przekazem. Dowiedz się więcej: Jak zrobić ciekawe InstaStories?
- Niepoprawne wykorzystanie naklejek i innych funkcji w Stories. ważne jest używanie interaktywnych funkcji InstaStories – między innymi naklejek, ankiet, opcji pytań Q&A, czy lokalizacji pozwalających na odkrycie naszych relacji przez osoby, które nas (jeszcze!) nie obserwują. Trzeba jednak używać ich poprawnie tak, żeby spełniały swoją funkcję.
- Promowanie postów poprzez „promuj post”, a nie w Managerze Reklam. „Promuj post” mocno zawęża pole działania i jednocześnie sprawia, że nie masz statystyk organicznych postu. Nie przepalaj budżetu i korzystaj z pełni możliwości, jakie prezentuje Menedżer Reklam. Warto przeanalizować dostępne opcje .
- Wybieranie influencerów, którzy mają tylko i wyłącznie obserwujących, a brakuje im zaangażowania pod postami. Tutaj nie do końca liczy się ilość a ważna jest jakość! Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach dla marki, nie zapewni ich influencer, który ma 100 tys. obserwujących, a jedynie 15 komentarzy pod postem.
Zobacz też: Kreatywne pomysły na prowadzenie konta na Instagramie!
Podsumowanie
Instagram przede wszystkim pomaga w budowaniu wizerunku firmy, ale również wpływa na sprzedaż. Wprowadź zatem poprawki w swój profil, a na pewno uda Ci się dotrzeć do nowych, zaangażowanych obserwatorów oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.