Kreatywność na Instagramie
unsplash.com

Obecnie, konto na Instagramie posiadają prawie wszyscy – zarówno użytkownicy prywatni, jak i znane firmy/marki. Co zatem możemy zrobić, aby odróżnić swój profil na tle profili konkurencji, której w świecie mediów społecznościowych nie brakuje ?   

Przede wszystkim ważna jest tutaj komunikacja! Starajmy się prowadzić ją w sposób oryginalny ta, aby przykuć uwagę innych! Żeby reklama na Instagramie była skuteczna najpierw należy zadbać o unikatowy, wyróżniający się wygląd prowadzonego konta. Instagram daje nam bardzo dużo możliwości tworzenia niebanalnych pomysłów na wyrażenie siebie poprzez filmy, czy zdjęcia. Poniżej przedstawiam kilka podpowiedzi, które z pewnością wpłyną na wzrost liczby Twoich followersów:

  1. Korzystaj z filtrów!

Nawet proste zdjęcie może nabrać wyjątkowego charakteru, kiedy zastosujemy odpowiednie efekty/filtry. Instagram nie jest tylko serwisem społecznościowym ze zdjęciami. To niekończąca się zabawa z nowymi aplikacjami, które pojawiają się na rynku.

Kilka aplikacji, które moim zadaniem warto wypróbować to:

  • VSCO i Snapseed – służą do edycji zdjęć,
  • SKRWT – pomaga w korekcji i poprawiania perspektywy,
  • Unfold – pomoże,jeśli chcesz się wyróżnić eleganckimi Instagram Stories.

Poza aplikacjami do edycji zdjęć/wideo warto korzystać z narzędzi, które dodadzą nową wartość do naszego profilu. Prawie wszystkie działania na zdjęciach wykonuję w smartfonie lub na tablecie. Korzystam z wielu aplikacji i nie ma co żałować na płatne, rozszerzone wersje. Oto kilka z nich:

  • Flipagram – pozwala na zrobienie ze zdjęć 15 sekundowego klipu, do którego można dodać np. muzykę,
  • inShot – pozwala na edycję i montaż filmów,
  • Repost – w przeciwieństwie do Facebooka czy Twittera, na Instagramie nie można udostępniać z poziomu aplikacji opublikowanych postów. Istnieje szereg aplikacji, które pozwalają na repostowanie lub ściągnięcie zdjęć. Zawsze trzeba pamiętać o podpisaniu kto jest autorem zdjęcia i podać taką informację przy repoście.
  • Over i Canva – ciekawe aplikacje pozwalające tworzyć grafiki, czy wideo z tekstem.
unsplash.com
  1. Jedność czy spontaniczność?

Trudny wybór – zachować naturalność i wrzucać zdjęcia “na surowo”, bez żadnej obróbki, czy poddawać je obróbce, by zachować jednolitość swojego feeda?

Pierwszy wariant sprawdzi się o znacznie lepiej w przypadku osób, które chcą pokazywać swoje życie codzienne szerokiemu gronu odbiorców. Są to normalne profile podkreślające charyzmatyczną osobowość osoby prowadzącej konto a nie jej umiejętności fotograficzne, czy oferowane produkty/usługi.

Druga opcja wymaga natomiast poświęcenia większej ilości czasu i zaangażowania, ale efekt końcowy prawdopodobnie widocznie zwiększy liczbę obserwatorów. Follower’ów przyciągają estetyczne i harmonijne profile. Jak stworzyć i utrzymać spójność udostępnianych przez siebie zdjęć?

Najważniejsze  – wybierz jeden filtr przewodni lub spójny zakres kolorystyczny i nakładaj go na każdą swoją fotografię.

I pamiętaj – dobieraj tło, naklejki, akcesoria i elementy, które umieścisz na fotografii do wybranej przez siebie kolorystyki, aby tworzyły spójną całość.

  1. Zachwyć niepowtarzalnym układem zdjęć!

Zaskocz osoby odwiedzające Twój profil i wyjdź poza (kwadratowe) ramy zdjęć i pokaż osobą odwiedzającym Twój profil wyjątkowy schematem udostępnianych przez Ciebie zdjęć! Popuść wodze fantazji i postaraj się wykreować swój własny styl. Łącz swoje fotografie z cytatami na białym lub kolorowym tle, szalej z wymiarami zdjęć, korzystaj z aplikacji do nadawania kształtów ramkom, udostępniaj komplet zdjęć, które będą w stanie stworzyć jeden obraz – pomyśl nad swoim sposobem na schemat udostępnianych postów i wyróżnij się z tłumu!

układ zdjęć Instagram
unsplash.com
  1. Nie zapominaj o InstaStories!

Użytkownicy coraz częściej oglądają udostępnione relacje niż feddy na poszczególnych kontach – skorzystaj z tego i stwórz wyjątkowe kompozycje, które potem pokażesz na swoich Stories! Dowiedz się Jak zrobić ciekawe InstaStories?

5. Pamiętaj, że masz ograniczony czas oraz ograniczony ekran

Za każdym razem, gdy towrzysz kreatywną treścią na Instagrama, pamiętaj, że będzie ona oglądana przez odbiorców na małych ekranach smartphonów, czy tabletów i przez dosyć krótki czas. Szczgólnie jeśli mówimy o formacie Stories, z którego codziennie korzysta już ponad 400 mln użytkowników. Dynamiczny i szybki rozwój relacji świadczy o tym, że odbiorcy chcą szybkich, wciągających i interesujących sposobów na udostępnianie zdjęć, wideo i tekstu swoim znajomym oraz rodzinie. Dzięki ulotności Stories poznajemy nowy rodzaj wyzwolonej kreatywności. Pokazujesz chwilę, tylko ułamek naszego dnia. Nie tworzysz całej opowieści.

Użytkownicy Instagrama z pewnością docenią starannie i estetycznie prowadzony profil – staraj się zadbać więc o każdy szczegół Twojego konta i pamiętaj, że tutaj jedyne, co Ciebie ogranicza to wyobraźnia! Więcej na temat Instagrama dowiesz się z Szybki poradnik korzystania z Instagrama. Jak działa Instagram?

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here