Ważne jest stworzenie profesjonalnych, miłych dla oka treści wizualnych. Co możesz ZAWSZE poprawić, by Twoje treści trafiały tam, gdzie powinny?
Treść naszego przekazu nadal pozostaje królem, natomiast content marketing to branża sama w sobie. Treści stanowią bardzo ważną część Twojej strategii cyfrowej.
Zwróć także uwagę na różne formy przekazu. Dzięki atrakcyjnemu, przejrzystemu i czytelnemu designie możesz wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji.
Wideo
Krótkie filmy wideo są dziedziną, który rośnie w niewiarygodnym tempie, a statystyki przeprowadzone przez serwis HubSpot pokazują, dlaczego tak się dzieje:
- Aż 97% marketerów sądzi, że krótkie wideo pomogło lepiej zrozumieć oferowany przez nich produkt lub usługę wśród swoich odbiorców,
- wg 76% krótki film promocyjny pomógł zwiększyć sprzedaż,
- 81% osób przekonało się do zakupu produktu lub usługi, oglądając wideo danej marki.
YouTube
Dosyć ważnym jest również fakt, iż obecnie sumarycznie z serwisu Youtube korzysta aż 20 mln użytkowników. Aplikację mobilną serwisu wykorzystuje blisko 13,6 mln użytkowników. Dodatkowo ponad 1,9 miliarda użytkowników loguje się co miesiąc na YouTube należącym do Google. Dane mówią same za siebie i jasno pokazują nam jak ważne jest wykorzystywanie wideo w swoim content marketingu.
Możemy zauważyć, iż wielkie marki zrozumiały już siłę marketingu wideo i ciągle tworzą duże kampanie wideo. Jak mawiał Paul Rand:
„Dobry design
to cichy ambasador
Twojej marki”.
Skoncentruj się na swoich kanałach w mediach społecznościowych
Strategie marketingowe w mediach społecznościowych ciągle się rozwijają, reklamowanie się tam jest niemal konieczne, aby istnieć i dobrze funkcjonować na rynku.
Warto skoncentrować się na platformie mediów społecznościowych, która jest najbardziej odpowiednia dla Twojej firmy czyli tam, gdzie Twoi klienci aktywnie spędzają czas.
LinkedIn i / lub Twitter sprawdza się jeżeli Twoja oferta produktów czy usług ma charakter B2B. Natomiast jeśli działasz w sektorze B2C lepszym wyborem mogą się okazać Facebook i / lub Instagram. Przytoczę tutaj słowa Jay Baer :
„Treść to ogień.
Social media to benzyna.
Dopiero razem dają efekt”.
Postaw na influencer marketing i podejmij współpracę z wpływowymi ludźmi z branży
Influence marketing to jedna z dziedzin marketingu cyfrowego, która ciągle się rozwija i staje się coraz popularniejsza. Wpływowi blogerzy / vlogerzy z dużymi zasięgami to często zwykli ludzie, którzy dzielą się swoimi zainteresowaniami. Są oni postrzegani znacznie autentyczniej niż gwiazdy. Ludzie są bardziej gotowi do zakupu produktu, bądź usługi, jeśli jest ona polecana przez osobę, którą darzą zaufaniem lub uważają za autentyczną. Dotyczy to również marek. Marki starają się zbudować zaufanie i autentyczność podejmując współpracę z wpływowymi osobami, które posiadają duże zasięgi w social mediach oraz zaangażowanych fanów. Pozwolę sobie tutaj zacytować Lolsona Zawadzkiego – Full Brain Marketer :
„Influence marketing
działa wtedy,
kiedy to nie Ty mówisz,
a mimo to,
wszędzie słychać Twoje słowa.”
4 porady content marketingowe dla małych firm
Popraw pozycjonowanie swojej marki w wyszukiwarce Google
Pozycjonowanie jest bardzo ważne, szczególnie, gdy prowadzisz firmę lokalną. Zacytuję Lolsona Zawadzkiego – Full Brain Marketer:
„Strona internetowa bez odpowiedniej optymalizacji,
jest jak dom w lesie bez dróg prowadzących do niego”.
Wg badań aż 64% lokalnych klientów gdy chce znaleźć lokalną firmę korzysta z wyszukiwarki Google, a 50% lokalnych klientów, którzy wykonują takiego wyszukiwania, odwiedza sklep stacjonarny już tego samego dnia! Dlatego jeżeli jesteś właścicielem firmy możesz tracić sporą liczbę klientów jeżeli we właściwy sposób nie używasz lokalnego pozycjonowania. Najważniejsze jest, aby być na pierwszej stronie wyszukiwania Google, druga to już czarna dziura, gdzie mało kto dociera.
Bierz się zatem do działania, dobrze opracuj swoją strategią, przeanalizuj konkurencje a dosyć szybko zobaczysz pierwsze efekty swoich prac!
Dowiedz się również Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu konta marki, czyli Instagram w praktyce oraz Jak zrobić ciekawe InstaStories?