W poprzednich częściach Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? część 1 oraz Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? część 2 dowiedzieliśmy się co nieco o tym jak stworzyć pierwszą kampanię, jakie mamy możliwości wyboru celów kampanii oraz grupy docelowej. W dzisiejszym artykule poruszymy tematy czasu trwania kampanii oraz opłatami z tym związanymi.
Teraz przejdźmy do zapoznania się z kolejnymi, bardzo ważnymi ustawieniami kampanii na naszym fanpage na Facebooku. Spójrzmy zatem na poniższy panel związany z czasem trwania.
Budżet
Mamy tutaj do wyboru dwie opcje: całkowity oraz dzienny. Decyzje podejmujemy w zależności od tego, jakie są Twoje możliwości i cele.
Harmonogram
Warto tutaj pamiętać, że ustawiając datę początkową Facebookowi zazwyczaj zabiera kilka godzin weryfikacja Twojej reklamy i wypuszczenie (albo i nie) jej w obieg.
Będą szczera osobiście nie polecam ustawienia wyświetlania reklamy w sposób ciągły. Zwłaszcza jeżeli zdecydujemy się na budżet dzienny. Zdarza się, że firmy o tym zapominają, marketer ocknie się po 3 tygodniach, gdy Facebook pobierze z Twojego konta pokaźną sumę pieniędzy. Warto tutaj uważać żeby nasza kampania prze przypadek nie kosztowała nas zbyt dużo.
Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy
Tutaj Facebook zaskoczy nas kilkoma ciekawymi możliwościami. Jeżeli jesteś początkującym użytkownikiem reklam na Facebooku warto wybrać optymalizację za „kliknięcia” (CPC, czyli koszt za jedno kliknięcie). Takie rozwiązanie jest szczególnie zalecane jeśli Twoja grupa docelowa jest średniej wielkości, czyli od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy potencjalnych odbiorców.
Jeśli posiadasz mniejszą grupę docelową (ma maksymalnie kilka tysięcy) to lepszym rozwiązaniem, które sugeruje nam Facebooka jest optymalizacja pod/za wyświetlenia –czyli jak najczęstsze pokazywanie reklamy.
Gdy planujemy jednak kampanię długotrwałą, która będzie trwała przynajmniej kilka tygodni to warto wykorzystać optymalizację pod unikalne wyświetlenia. Taki cel zapewni tam, iż jeden użytkownik zobaczy naszą reklamę maksymalnie raz dziennie. To rozwiązanie godne rozpatrzenia szczególnie, gdy mamy sporą grupę docelową lub reklamujemy nowy produkt, bądź usługę.

Kwota oferty
To jeden z ważniejszych elementów. Przynajmniej na początku nie radzę wykorzystywać pierwszej funkcji, czyli „uzyskaj największą liczbę kliknięć po najkorzystniejszej cenie”. Dlaczego? Bo być może Twoja grupa celowa jest bardzo droga i za pojedyncze kliknięcie trzeba będzie zapłacić nawet kilkanaście złotych. Taka kwota sprawi, że Twój budżet niestety bardzo szybko zostanie wykorzystany. Lepiej samemu ustawić stawki za kliknięcie lub wyświetlenia. Dodatkowo Facebook sam nam sugeruje pewne widełki cenowe.
Pamiętaj, że reklama na Facebooku występuje w modelu licytacyjnym, co oznacza, że wyświetlana jest danemu użytkownikowi ta, która jest w danym momencie najdroższa. Dlatego też dawanie niewielkiej kwoty za kliknięcie, czy CPM (tysiąc wyświetleń) sprawi, że Twoja reklama po prostu nie będzie się wyświetlać, czyli nie dotrzesz do nowych użytkowników.
Warto również pamiętać o tym, że jeżeli ustawimy koszt kliknięcia na poziomie np. 0,50 zł to wcale nie oznacza, że każde kliknięcie będzie nas tyle kosztować. Dodatkowo dobrą informacją jest to, że jeśli nie będzie zbyt wiele kampanii zaadresowanych do wybranej przez Ciebie grupy docelowej to Facebook sprzeda Ci kliknięcia poniżej stawki, która została ustalona i zapłacisz mniej. Moim zdaniem jest to bardzo uczciwe ze strony serwisu. Również nigdy nie zapłacisz więcej niż ustalony przez siebie limit.
WAŻNE! Budżety i ceny, które widzisz w menadżerze reklam są cenami netto. Z konta zostanie Ci pobrana kwota powiększona o 23 procentowy podatek. Widoczne to będzie również na fakturach, które w łatwy sposób można ściągnąć z menadżera reklam.

Kiedy zostanie naliczona opłata?
Mamy tutaj dwie opcje do wyboru: za wyświetlenia i za CPC (za kiknięcia). Tak na prawdę ten wybór nie wpływa na skuteczność, czy cenę naszej reklamy, ponieważ stawki CPC są zależne od kosztów CPM, czyli za tysiąc wyświetleń, CTR’ów, czy wskaźnika dopasowania reklamy do grupy docelowej.
Planowanie wyświetlania reklam
Jest to jedna z funkcji należących do tych zaawansowanych. Dzięki niej reklama jest wyświetlana w bardzo konkretnych porach dnia lub godzinach. Wiąże się to niestety z większymi kosztami za wyświetlenia/kliki.
Dowiedz się również Jak prowadzić fanpage na Facebooku?