W pierwszej części artykułu dowiedzieliśmy się jakie mamy możliwości wyboru celów kampanii przejdźmy zatem do wyboru grupy docelowej. Budowanie grupy odbiorców możemy porównać do rzeźbienia. Im dokładniej przyjrzymy się i przeanalizujemy naszych klientów tym nasza kampania osiągnie lepsze rezultaty. Używając takich opcji jak m.in. ustawienia lokalizacji, wieku, płci, języków, zainteresowań, czy zachować możemy wykształcić prawdziwe arcydzieło. Przejdźmy zatem do ich omówienia!

Wybór lokalizacji w menadżerze reklam na Facebooku |
W tym momencie wybieramy kraj, województwo lub miasto użytkowników Facebooka, do których chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Ważne! Warto pamiętać jednak, że są to dane deklarowane przez użytkowników, więc pomimo iż ktoś ma w profilu wybrany Kraków jako miejsce zamieszkania to od kilku miesięcy może mieszkać i pracować w Warszawie czy Poznaniu. Część użytkowników Facebooka zaznacza w swoim profilu miejsce pochodzenia, a nie zamieszkania, aby uzyskać kontakt ze szkolnymi znajomymi.
Jeżeli mamy trochę więcej czasu możemy pobawić się mapą. W tym momencie czeka nas miła niespodzianka. Nie dość, że dzięki dodanym pinezkom możemy ustalić bardzo konkretne miejsca na świecie, to jeszcze mamy możliwość wyboru czy chcemy dotrzeć do osób, które tam mieszkają, bądź niedawno odwiedziły to miejsce.
Możemy wybrać dowolny obszar wokół każdej naszej pinezki (nad mapą możemy zobaczyć nawet bardzo konkretne współrzędne geograficzne). Ciekawą opcją jest możliwość wyboru, czy zależy ci na osobach odwiedzających dane miejsce, czy na ich mieszkańcach.
Tak precyzyjny wybór lokalizacji jest ogromnym atutem na przykład dla biznesu, który posiada kilka punktów usługowych, bądź sprzedażowych na terenie kraju, czy województwa. W ten sposób łatwiej nakierujemy naszych klientów, aby odwiedzili nasz punkt oraz wskażemy im dokładny adres.
Wiek, płeć, języki
Wiek czy płeć? W tym przypadku akurat większej filozofii nie ma. Dobrym przykładem będzie np. jeśli prowadzisz salon fryzjerski z ofertą skierowaną głownie dla kobiet, to nie ma sensu wydawać pieniędzy na reklamę, która pojawi się mężczyznom, chłopcom, czy młodym, nastoletnim dziewczynom. W tym przypadku wystarczy wybrać kobiety, które mają powyżej 25 lat, czyli osoby do których kierujemy głównie naszą ofertę.
Język okazuje się przydatny jeśli naszą ofertę kierujemy do osób mówiących po polsku, ponieważ np. prowadzimy bloga w języku polskim, lub gdy nie chcemy emitować reklamy przypadkowym profilom z zagranicy. Dzięki temu zwiększamy CTRy reklam, a co z tym się wiąże Facebook nagradza nas mniejszymi stawkami za kliknięcie.

Szczegółowe opcje targetowania
Tutaj możemy poświęcić trochę więcej czasu, ponieważ jeśli zaczniesz tam grzebać to dokopiesz się do takich opcji jak: osoby świeżo po ślubie/zaręczynach, status związku, wykształcenie, branża (można tutaj wybrać np. fizjoterapeuci ). Możliwości jest mnóstw dlatego warto poświęcić trochę czasu i spersonalizować swoją grupę docelową. Dzięki temu możemy dokładniej stargetować nasze reklamy, które są promocjami dla osób świeżo po zaręczynach, nowożeńców, opcji jest mnóstwo! Wszystko zależy od Twojej kreatywności.
Dodatkowo możesz jeszcze wybrać:
– zainteresowania – na podstawie tego co najczęściej klikają użytkownicy i jakie fanpage lubią możesz zdecydować, czy chcesz trafić do miłośników np. zdrowego trybu życia, motoryzacji, mody, sportu, technologii itp. Każda z tych kategorii ma również swoje podkategorie, więc np. wybierając zdrowe jedzenie bez problemu ograniczysz się do fanów diety wegetariańskiej, czy wegańskiej. Poszperaj dokładnie, poświęć dłuższą chwilę a efekty będą mówić same za siebie!
– zachowania – jest to bardzo interesująca funkcja, która po raz kolejny daje Ci duże pole do popisu. Dzięki niej możesz np. wybrać użytkowników/posiadaczy smartwatchy, smartfonów czy tabletów, administratorów fanpage’y, osoby robiące zakupy przez Internet czy uczestników wybranych wydarzeń.
– połączenia – tutaj możesz wykluczyć fanów swojego fanpage’a, skierować reklamę wyłącznie do ich znajomych, czy osób, które wcześniej odwiedziły nasz profil a nie pozostawiły like. Jeśli masz w planach reklamować nową ofertę to warto swoją kampanię skierować do osób, które już są naszymi fanami.
Jak widać reklama na Facebooku kryje sporo możliwości dotarcia do klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Dowiedz się również Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? – część 1