facebook-reklama

Możliwości reklamowania swojego konta na Facebooku są olbrzymie. Korzystanie z nich wcale nie jest takie trudne, nie zawsze wymagają skorzystania ze wsparcia agencji marketingowej czy domu mediowego. Poniżej przedstawię Wam podstawy, które pozwolą dosyć sprawnie i bezpiecznie przeprowadzić kampanie. Dowiecie się również jak optymalizować reklamy i kontrolować jej budżet.

Manager reklam to bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia, dystrybucji i optymalizacji reklam na Facebooku. Jest to też narzędzie często zmieniane i modyfikowane przez Facebooka.

pixabay.com

Pierwszy krok: należy dodać metodę płatności

Jest to na tyle ważny krok, którego niestety nie możemy pominąć. Za każdą stworzoną przez nas kampanię musimy zapłacić, a możemy to zrobić aż na 3 sposoby: za pomocą karty kredytowej (VISA, Master Card, American Express), konta PayPal oraz kuponów promocyjnych Facebooka.

Najczęstszym wybieranym sposobem jest użycie karty kredytowej. Po podaniu numeru, daty przydatności oraz kodu zabezpieczającego jest ona weryfikowana przez Facebooka, jednakże nie trwa to długo i niemal od razu możesz przeprowadzić swoją pierwszą kampanię.

Gotowi? To zaczynamy!

Przed naszymi oczami ukazują się 4 zakładki: Przegląd konta, kampanie, zestawy reklam oraz reklamy. Co oznaczają te pojęcia?

Przegląd konta

W tej zakładce możemy sprawdzić podsumowanie wszystkich naszych kampanii wykreowanych na swoim koncie (zobaczymy takie dane jak wyświetlenia, zasięg, wyniki oraz to, co zazwyczaj interesuje nas najbardziej, czyli wydana kwota).

Kampanie

Jest to najważniejsza zakładka, która spina nasze działania płatne w menadżerze reklam. Na tym poziomie decydujemy o celu całej kampanii (najpierw musimy wcisnąć przycisk „utwórz kampanie”, który znajduje się w lewym, górnym rogu). Cele zostały podzielone na 3 kategorie, które zostaną omówione w dalszej części artykułu.

Zestawy reklam

To, jak sama nazwa wskazuje, zestawy kreacji. Tutaj decydujemy o grupie docelowej naszych odbiorców, umiejscowieniu reklam, budżecie oraz harmonogramie.

Reklamy

Czyli konkretne kreacje, które składają się z tekstu oraz mediów (grafiki bądź wideo).

pixabay.com

Główne cele kampanii

Zasięg – jeśli zdecydujesz się na wybór tego celu jesteś w stanie dotrzeć do jak największej liczby nowych użytkowników. Czym się różni ten cel od rozpoznawalności marki? Zmniejszoną częstotliwością wyświetlenia reklamy na jednego odbiorcę. W zasięgu możemy ręcznie określić stawkę jaką jesteśmy w stanie zapłacić za 1000 wyświetleń naszej reklamy jak i również ograniczyć liczbę kontaktów odbiorcy z naszą reklamą. Jest to bardzo interesująca opcja, którą warto sobie przetestować o różnych porach dnia i porównać wyniki!

Zbudowanie rozpoznawalności marki– tutaj płacimy za 1000 wyświetleń reklamy. Facebook pokaże Twoją reklamę tym osobom, które według jego algorytmu będą najbardziej zainteresowane (w tym miejscu możemy oczywiście wybrać grupę docelową).

Ruch – jest to jeden z najczęściej wybieranych celów. Wykorzystujemy go najczęściej, gdy chcemy skierować na naszą stronę WWW jak najwięcej osób. Mamy tutaj aż 3 możliwości optymalizacji: kliknięcie reklamy, wyświetlenia oraz unikatowy zasięg dzienny.

Post tworzymy sami bądź wykorzystujemy już istniejący.

Pamiętaj! Aby osiągnąć dobre wyniki z kampanii powinniśmy wybrać post, który wywołał najwięcej zaangażowania.

Aktywność – ten cel umożliwi Ci zdobycie dużej liczby aktywności, takich jak: polubienia, komentarze, reakcje, jak i również umożliwi zdobycie nowych fanów.

Cele typu Instalacje aplikacji, wyświetlanie filmu, pozyskiwanie kontaktów są dosyć jasne oraz zrozumiałe więc nie będziemy ich omawiać.

Pozostają nam jeszcze cele z grupy „Konwersja”. Ciekawym celem jest np. „wizyta w firmie”, który umożliwia namierzanie osób , którzy są w okolicy naszego sklepu / punktu z usługami. Według mnie jest to bardzo przydatna funkcja dla małego i średniego biznesu typu nowo otwarty bar, restauracje, bistro, czy sklep z odzieżą.

Gdy już wybierzesz cel dla swojej kampanii, czekają na Ciebie takie kroki jak:

– wybór grupy docelowej,

– wybór umiejscowienia reklam,

– stworzenie kreacji,

– wybór czasu trwania kampanii i określenie budżetu.

Każdy z tych kroków omówię w kolejnych artykułach! Tymczasem dowiedz się Najbardziej przydatne funkcje fanpage’a dla właścicieli e-commerce oraz Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

A może zainteresujesz się także Instagramem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here