fot. pixabay

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na sprzedaż swoich usług lub produktów online. W konsekwencji tych działań właściciele sklepów internetowych muszą wzajemnie rywalizować o względy klientów. Mogłoby się wydawać, że obniżenie cen czy promocje wystarczą, aby przekonać przyszłych nabywców, ale czy rzeczywiście tak jest?

W dzisiejszych czasach nawet okazyjne ceny nie są w stanie przekonać odbiorów do sfinalizowania transakcji w danym sklepie. Dlaczego? E-commerce to rynek przede wszystkim konkurencji niecenowej. Właściciele firm chcąc pozyskać nowych klientów lub zatrzymać przy sobie obecnych muszą w jakiś sposób nawiązać z nimi więź, wzbudzić ich zaufanie tak, aby sami chcieli kupować w danym sklepie i tutaj z pomocą przychodzą rozwiązania Facebooka.

Wielofunkcyjny serwis społecznościowy

Chyba nie ma osoby, która nie miałaby konta albo chociaż nie słyszałaby o Facebooku. Ten stworzony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga portal stał się najpopularniejszym na świecie serwisem społecznościowym, który umożliwia między innymi:

  • pozyskiwanie nowych znajomości
  • zamieszczanie zdjęć, filmów i różnego rodzaju grafik
  • wysyłanie wiadomości
  • prowadzenie wideorozmów
  • wymianę i sprzedaż rzeczy
  • prowadzanie zbiórek
  • transmitowanie wydarzeń na żywo
  • tworzenie stron branżowych i tematycznych
fanpage Facebook
fot. pexels

Kim są użytkownicy?

Zanim rozpoczniesz działania na jakimkolwiek serwisie społecznościowym musisz wykonać research pod względem rodzaju użytkowników danej aplikacji. Nie inaczej należy postąpić w przypadku Facebooka. Musisz upewnić się, czy korzystają z niego osoby, na których najbardziej Ci zależy, czyli przyszli nabywcy Twoich usług lub produktów.

Serwis ten posiada ponad 2 miliardy użytkowników, a zatem znajdziesz tam osoby w niemal każdym wieku. Warto wiedzieć jednak, że najczęściej korzystają z niego osoby, której mają od 18 do 34 lat.

Fanpage

Fanpage to nic innego jak profil Twojej firmy na Facebooku. W przeciwieństwie do zwykłego konta w tym serwisie ma on wiele funkcji, które okażą się niezwykle pomocne podczas analizy oraz działań marketingowych. Chciałbyś dowiedzieć się jak skutecznie prowadzić stronę na Facebooku? Kliknij tutaj.

Statystki

Chcesz wiedzieć jak duży zasięg ma Twój post, ile polubień zyskała Twoja strona w przeciągu ostatniego miesiąca oraz jaka liczba obserwatorów jest na niej regularnie aktywna? Żaden problem dzięki statystykom strony łatwo to sprawdzisz. Te dane ułatwią Ci zdefiniowanie grupy docelowej klientów oraz wskażą, który content jest bliższy Twoim odbiorcom. Dzięki takim informacjom będziesz mógł stworzyć efektywniejszą reklamę lub całkowicie nowy produkt, który będzie odpowiedzią na potrzeby potencjalnych nabywców znajdujących się na fanpage’u.

W panelu zarządzania statystykami strony masz też możliwość filtrowania danych ze względu na czas lub poziom aktywności użytkowników serwisu. Dzięki tej opcji dowiesz się, który post cieszy się największą popularnością wśród odbiorców, a który jest najczęściej komentowany.

fanpage wskazówki
fot. unsplash

Ustawienia

W tej zakładce możesz zarządzać wiadomościami na Messengerze oraz WhatsAppie. Osoby odwiedzające Twoją stronę z pewnością docenią oryginalne powitanie czy natychmiastową informację, która powiadomi ich kiedy mogą spodziewać się odpowiedzi na zadane pytania.

Znajdziesz tam też opcję połączenia swojego fanpage’a z Instagramem i WhatsAppem. To rozwiązanie pozwoli Ci usprawnić pracę w kilku aplikacjach i umożliwi równoczesne publikowanie postów zarówno na Facebooku jak i Instagramie.

Przycisk Call To Action (CTA)

Jednym w najczęstszych powodów rozpoczęcia działań marketingowych jest chęć podniesienia współczynnika konwersji, czyli zaangażowania klientów na Twojej stronie. Dzięki funkcji dodania przycisku wzywającego do działania możesz:

  • przekierować swoich odbiorców bezpośrednio do swojego sklepu internetowego
  • pozwolić im złożyć zamówienie
  • zadzwonić
  • napisać wiadomość lub maila

Sklep na Facebooku, czy to możliwe?

Jak się okazuje zamówienia od klientów możesz otrzymywać również na samym fanpage’u. Podobnie jak w panelu zarządzania sklepem na swojej stronie internetowej masz dostęp między innymi do danych nabywcy, statusu zamówienia czy ceny produktu.

To tylko niektóre z kilkuset opcji jakie ma dla właścicieli biznesów Facebook. Poznaj je wszystkie i ciesz się możliwościami największego serwisu społecznościowego na świecie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here