kreacje facebooka
unsplash.com

Jeżeli zapoznałeś się już ze wcześniejszymi artykułami na temat tworzenia reklamy na fanpage na Facebooka Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? część 1 oraz Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? część 2 to jesteś już na ostatniej prostej! Ale jak to bywa w niemal każdych zawodach to właśnie w tym momencie decyduje się czy odniesiesz sukces, czy porażkę. Czy Twoja kampania wygra i spełni zakładane cele marketingowe czy też nie. Za kreację może służyć Tobie samodzielnie przygotowana grafika, wideo, czy też post z Twojego fanpage’a.

Kiedy i w jaki sposób wybrać? Jeśli któryś z Twoich postów zebrał bardzo dużą liczbę zaangażowania (komentarzy) i like’ów to warto wykorzystać go w reklamie. Pamiętaj, aby w swojej grupie docelowej wykluczyć swoich fanów – po co mają widzieć w reklamie coś, co widzieli już wcześniej, organicznie?

like
unsplash.com

Jeżeli jednak zdecydujesz się na tworzenie własnej kreacji to Facebook ma dla Ciebie kilka interesujących formatów:

Karuzela

Kiedyś używali go wszyscy, jednakże jego popularność zmalało, nie widuje się go zbyt często. Wniosek jest jeden: nie konwertuje tak sprawnie jak standardowy format, czyli…

Pojedynczy obraz

To obecnie najpopularniejszy format. Na jego plus jest to, że daje możliwość stworzenia w tym samym czasie sześciu reklam w zestawie z różnymi grafikami. Twoja grafika powinna mieć wymiary 1200x628px, czyli tyle samo co grafiki, które wykorzystujemy w postach typu link.

Pojedynczy film

Tu obowiązuje zasada ta sama, co powyżej. Różni się wykorzystywanymi multimediami. Wideo powinno mieć format 16:9. Dla reklamy na Facebooku może trwać nawet 60 minut, ale warto pamiętać, że dla reklamy na Instagramie to tylko 60 sekund!

Pokaz slajdów

Nie jest to zbyt popularny format, ktoś kiedyś używał ale ciężko to sobie przypomnieć. Podobnie jak karuzela wymagane jest przygotowanie kilkunastu grafik oraz mądrego ich umiejscowienia (te, które bardziej angażują na początek). Testowaniu podlega też ich liczba: czy lepsze wyniki osiągnie karuzela/pokaz slajdów z 2 grafikami czy z 6? Natomiast jeśli macie trochę wolnego czasu i budżetu to warto sobie przetestować.

Kolekcja

To format bardzo przyjazny mobile (szybsze ładowanie i wyświetlanie kreacji), a przez to, gwarantujący teoretycznie lepsze wskaźniki CPC, czyli klikalności. W kolekcji istnieje możliwość mieszania ze sobą grafiki i wideo. Znajduje warto sobie potestować.

Jeśli została już podjęta decyzja w sprawie formatu, masz już przygotowane kreacje multimedialne to pozostaje jedynie dodanie odpowiednich CTA (call to action) oraz chwytliwych opisów. Następnie można wysłać kreację do akceptacji Facebooka.

Pamiętaj, żeby tekst nie zajmował więcej niż 20 % powierzchni na kreacji graficznej. W innym przypadku Facebook znacząco zmniejszy zasięg i wydajność reklamy.

Warto zapamiętać również, że Facebook bardzo często wprowadza nowe urozmaicenia w menadżerze reklam. Warto na bieżąco obserwować nowe funkcje!

Umiejscowienie reklam

Możesz samemu określić, gdzie pojawi się Twoja reklama, bądź zdać się na łaskę Facebooka, żeby wybrał samodzielnie, gdzie ma Twoją reklama się wyświetlić.

reklama na Faceboka
unsplash.com

Obecnie reklamę, którą tworzymy w menadżerze reklam można przekierować na Facebooka, Instagrama lub do Audience Network, czyli sieci reklamowej należącej do Marka Zuckerberga. Niestety obecnie jest zbyt mało stron czy blogów emituje z Audience Network reklamy. Sugeruję Audience Network od razu wyłączyć i nie wyświetlać tam reklam, gdyż jest to nierentowne.

Kolejną ciekawostką jest możliwość wysyłania wiadomości sponsorowanych (wtedy automatycznie blokowane są inne umiejscowienia reklam).

Dowiedz się również Najbardziej przydatne funkcje fanpage’a dla właścicieli e-commerce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here