Witajcie! W poniższym artykule poznacie 3 skuteczne oraz szybkie sposoby na zastosowanie możliwości web marketingu, które opłaca się wdrożyć w swojej firmie.
W obecnych czasach wykorzystanie digital marketingu to szybki klucz do sukcesu, dzięki czemu zwiększysz rozpoznawalność swojej marki, zyskasz nowych klientów oraz poprawisz poziom sprzedaży swoich usług/towarów.
Bariery wejścia na rynek są o wiele mniejsze niż w przypadku tradycyjnych form marketingu.
Dowiedz się zatem jak wykorzystać marketing internetowy, aby ulepszyć działania swojej firmy. Poniżej przedstawiam 3 TOP porady dla małych i średnich przedsiębiorstw, dzięki którym zmienisz swój biznes na lepszy i bardziej dochodowy!
-
Dobrze poznaj swoją konkurencję i wyróżnij się na ich tle
Poznanie i przeanalizowanie konkurencji jest bardzo ważne. Dzięki temu zobaczysz na jakim poziomie oferują oni swoje usługi/produkty, będziesz w stanie zaoferować dodatkową wartość na rynku. Dobrym miejscem na zapoczątkowaniem badań konkurencji jest wyszukiwarka Google. W łatwy sposób możesz zobaczyć jak Twoja konkurencja pozycjonuje się w wyszukiwanych oraz reklamach.
Warto potem zastanowić się co możesz zrobić, aby odróżnić swoją markę od konkurencji, która posiada te same usługi, czy produkty. Dzięki różnicowaniu możemy zapewnić klientowi wyższą wartość w dobrej cenie, tworząc przy tym scenariusz win to win, czyli wygrany dla obu stron, co pomoże zwiększyć rentowność firmy.
Główne sposoby na różnicowanie to:
- Produkt (jego cechy zewnętrzne i wewnętrzne, wygląd, skuteczność działania, zgodność z opisem, niezawodność, trwałość, czy długość trwania gwarancji).
- Usługa (dostępne informacje, instrukcja działania, łatwość instalacji, dostępność szkoleń, szybkość, łatwość, itp.)
- Kanały dystrybucji – tyczy się to dostawców, producentów, dystrybutorów lub detalistów, z którymi podejmujesz współpracę.
- Relacje (kompetencje miękkie i twarde, uprzejmość, szybkość i precyzyjność obsługi, wiarygodność, reakcje) – pracownicy oraz wysoki poziom obsługi klientów mogą być bardzo dobrym sposobem różnicowania. Czasami warto dodać usługę tworzenia opinii oraz prosić zadowolonych konsumentów o ich wystawienie w Internecie np. na profilu firmowym na Instagramie, czy Facebooku, w opiniach Google, czy na stronie internetowej.
- Wizerunek /reputacja (różnica w sposobie komunikacji, postrzegania, czy reklamy) – warto poprosić obecnych klientów, aby polecali Twoje usługi znajomym, dobrze sprawdza się tutaj również marketing szeptany.
- Cena – najłatwiejszy czynnik do powielenia. Często jednak zdarza się sytuacja, że klienci wolą trochę więcej zapłacić za wysoką jakość obsługi, bądź jeżeli współpraca z Tobą przynosi wartość dodaną. Jak mawiał Lolson Zawadzki – Full Brain Marketer:
„Zawsze pamiętaj, że od konkurencji dzieli Cię tylko jedno kliknięcie myszką”.

-
Pielęgnuj swoją witrynę internetową.
Konsumenci online są coraz bardziej wymagający w stosunku do wrażenia, które oczekują oni od strony internetowej. Chcą, aby strona działała sprawnie, szybko się ładowała i miała przejrzystą treść.
Jeżeli Twoja strona www ładuje się dosyć powoli możesz stracić możliwość przekonwertowania nowych użytkowników na swoich klientów. Warto skorzystać z bezpłatnego programu Google PageSpeed Insights, który pokaże jak szybko ładuje się Twoja strona internetowa.

Szybkość ładowania strony staje się coraz ważniejsze, gdy wkraczamy do świata mobilnego, z wolniejszymi połączeniami internetowymi np. 4G. Tutaj warto skorzystać również z bezpłatnego narzędzia, jakim jest Think with Google. Możemy w nim testować mobilną prędkość naszej witryny i wywnioskować, jak ograniczyć odejścia użytkowników z witryny. Pamiętaj, że Twoja strona jest Twoim największym atutem!
-
Uaktualniaj na bieżąco swoje informacje w Google Moja Firma oraz nie bój się poprosić o opinie swoich klientów.
Twoja reputacja jako właściciela firmy w Internecie może być czynnikiem, który może być znaczący, gdy potencjalny klient szuka produktu, bądź usługi, które oferujesz.
Dzięki Google Moja Firma masz na całe szczęście kontrolę nad opiniami, które wystawiają klienci oraz tym, jak ludzie postrzegają Twoją firmę.
Oto typowe błędy, których warto unikać:
- Nieprawidłowy opis firmy i jej działalnością co gorsza jego brak!
- Zły, odbiegający od rzeczywistości wybór kategorii firmy.
- Duplikowane oferty.
- Nieaktualne dane (godziny pracy, telefony, lokalizacja, itp).
- Brak opinii.
- Kupione, fałszywe opinie.
Ponad 35% klientów twierdzi, że opinie są kluczowym czynnikiem przy wyborze firmy. Ważne więc jest, by szybkość był to wysoki priorytet w ramach strategii digital marketingu.