fot. pexels

Już od dawna znane były prognozy ekspertów, którzy stwierdzili, że za kilkadziesiąt lat cała sprzedaż odbywać się będzie online. Epidemia koronawirusa sprawiła, że spekulacje te stały się rzeczywistością o wiele szybciej, niż się tego spodziewano. W czasie pandemii wiele firm otworzyło swoje działalności w internecie. Tylko ta globalna sieć dała właścicielom przedsiębiorstw możliwość przetrwania w tych trudnych czasach.

W Polsce działa obecnie ponad 40 tysięcy sklepów internetowych. Wszystko wskazuje na to, że z roku na rok będzie ich coraz więcej. Co więc musi zrobić właściciel, aby wyróżnić swoją działalność e-commerce na tle sporej konkurencji? Oto kilka porad, które pomogą Ci zwiększyć współczynnik sprzedaży, ruch na stronie i poziom popularności Twojej marki za pomocą działań z zakresu marketingu internetowego.

Po pierwsze strategia

Zanim rozpocznie się promocję swojego sklepu należy zastanowić się nad samą jego istotą. Nad celami i oczekiwaniami względem partnerów, pracowników a przede wszystkim odbiorców i klientów. Bardzo pomocne w tym przypadku będzie stworzenie modelu biznesowego, w którym trzeba odpowiedzieć sobie na pytania takie jak:

  •  Ile kosztuje prowadzenie firmy?
  • Jakich zasobów potrzebuje dany biznes, aby skutecznie docierał do klientów?
  • Kto jest klientem docelowym?
  • Jakie są mocne strony produktów oferowanych przez sklep?
  • Które usługi będą darmowe, a które płatne?
  • W jaki sposób najlepiej docierać do odbiorców?

W celu uzyskania pożądanych efektów wszystkie punkty strategii należy spisać i udostępnić współpracownikom.

Bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy

Jeśli już określiliśmy grupę docelową to warto zastanowić się, gdzie możemy znaleźć jej przedstawicieli. Na jakich portalach społecznościowym potencjalni klienci mają swoje konta lub jakie strony odwiedzają najczęściej.

Klienci na wyciągnięcie ręki

Współczesne technologie dają nam ogromne możliwości. Głównym kanałem komunikacji są media społecznościowe, z których według najnowszego raportu Hootsuite Digital 2020, korzysta już około 19 mln Polaków. Obecność firmy w kilku serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn to absolutna konieczność. Oto krótka specyfikacja i podstawowe opcje najpopularniejszych komunikatorów, które pomogą Ci rozwinąć biznes.

sklep internetowy jak zacząć
fot. pixabay

Facebook

Chcąc zaistnieć na Facebooku należy przede wszystkim utworzyć fanpage, na którym będzie można umieszczać promocje, oferty specjalne, posty dotyczące działalności sklepu oraz przekierowania do produktów znajdujących się na stronie internetowej.

Z myślą o usprawnieniu transakcji bezpośredniego zakupu lub wymiany serwis ten stworzył Marketplace, czyli miejsce, w którym użytkownicy mogą sprzedawać i kupować zarówno nowe jak i używane przedmioty, nieruchomości a nawet usługi.

Instagram

Ta aplikacja daje nam przede wszystkim możliwość publikacji zdjęć i filmów. Właściciele sklepów mogą stworzyć w niej specjalne konto i udostępniać na nim swoje oferty oraz pokazywać jak na co dzień funkcjonuje ich firma. Ponadto dzięki temu serwisowi możemy być w stałym kontakcie z odbiorcami. A to wszystko dzięki InstaStories.

LinkedIn

LinkedIn to serwis typowo branżowy. Konto w tej aplikacji pozwala wykreować profesjonalny wizerunek samej firmy oraz jej pracowników. Jest to też dobre miejsce do śledzenia poczynań konkurencji. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj Przewodnik po LinkedIn.

TikTok

Ciesząca się coraz większą popularnością aplikacja TikTok sprawiła, że niektóre sklepy również w tym miejscu tworzą swoje konta. Umieszczają na nich kilkusekundowe filmiki, na których pokazują członków swoich zespołów, zastosowania i zalety produktów, ciekawostki o firmie lub nowe spoty reklamowe.

Ile to wszystko kosztuje?

Stworzenie i prowadzenie profili branżowych w tych aplikacjach i serwisach społecznościowych jest całkowicie darmowe. Nie znaczy to jednak, że płatne opcje są niedostępne.

koszt e-commerce
fot. unsplash

Marketing internetowy stwarza wiele możliwości. Tylko od Ciebie zależy jak zbudujesz swoją markę, w jakim sposób będziesz docierać do klientów oraz jakie relacje będą Was łączyły. Dzięki tym znajomości tych podstaw Twój internetowy biznes z pewnością nie będzie odstawał od konkurencji. Szukasz kolejnych inspiracji i pomysłów?

Zobacz 5 wskazówek jak prowadzić fanpage na Facebooku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here