Rozpoczynasz swoją drogę zawodową? A może masz już dość pracy bez perspektyw i chcesz się przebranżowić? Sprawdź co będzie należało do Twoich obowiązków oraz jakiego wynagrodzenia możesz się spodziewać, jeśli zdecydujesz się na rozwój w obszarze marketingu. Oto zestawienie kilku najczęściej wybieranych profesji w tej dziedzinie.
Dlaczego warto?
Nadal wahasz się, czy praca w marketingu to coś dla Ciebie? Sprawdź jakie korzyści przekonały miliony specjalistów z tej branży.
Wszędzie tam, gdzie chcesz
Wiele firm daje swoim pracownikom możliwość wyboru miejsca pracy. Ulubiona kawiarnia, zacisze własnego domu, biuro a może drugi koniec świata? Decyzja należy do Ciebie!
Praca na etat albo …?
Chciałbyś zajmować się marketingiem, ale nie lubisz pracy w biurze, a duże agencje reklamowe i korporacje Cię przytłaczają? Niezależność to Twoje drugie imię? Jeśli pragniesz samodzielnie decydować o tym gdzie, kiedy i za ile będziesz pracował, to freelancing jest właśnie dla Ciebie.
Podejmując taki rodzaj zatrudnienia w branży marketingu możesz liczyć na wiele ofert dotyczących optymalizacji witryn, tworzenia grafik, prowadzenia fanpage’a lub profilu branżowego w innych mediach społecznościowych takich jak Instagram czy LinkedIn.

Zobacz także Najlepszy smartfon dla freelancera w 2021.
Rozwój
Osoba zawodowo zajmująca się marketingiem musi być elastyczna. Głównie ze względu na zmienność, która jest cechą charakterystyczną internetu. Coś, co jest popularne dzisiaj, za tydzień może być już w ogólnie nieaktualne. Dzięki temu specjaliści z branży, ucząc się czegoś nowego, cały czas podnoszą swoje kompetencje.
Warto też wspomnieć, że w sieci znajdziemy wiele teoretycznych i praktycznych kursów związanych z różnymi dziedzinami marketingu, które często zakończone są egzaminem i wydaniem certyfikatu. Jeśli dopiero zaczynasz karierę i nie chcesz inwestować pieniędzy w drogie warsztaty, to powinieneś spróbować swoich sił w bezpłatnych szkoleniach na platformach internetowych.
Sprawdź kurs Podstawy marketingu internetowego od Google.
Zarobki w marketingu
Z ostatnich badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że przeciętne wynagrodzenie w 2020 roku wynosiło nieco ponad 5000 zł brutto. Warto zauważyć, że nie jest to wynik średniej płac a jedynie mediana, czyli środkowa wartość obserwacji. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu porównuje swoje zarobki do tego wyniku.
Sprawdźmy więc, czy osoby zajmujące się działaniami marketingowymi mogą liczyć na wyższe czy niższe wynagrodzenia w skali kraju. Dowiedz się też ,co należy zrobić, aby takowe wynagrodzenie otrzymać.

Specjalista ds. marketingu
Wynagrodzenie 4890 zł brutto
Obowiązki:
- analiza rynku i konkurencji
- dbanie o wizerunek marki
- opracowywanie i monitorowanie strategii marketingowych
- podążanie za najnowszymi trendami związanymi z branżą
Copywriter
Wynagrodzenie 4000 zł brutto
Obowiązki:
- pisanie i redagowanie tekstów również pod kątem SEO
- moderacja blogów i stron WWW
- tworzenie treści reklamowych np. na social media
- kontakt z klientem
Specjalista ds. Social Media
Wynagrodzenie 5510 zł brutto
Obowiązki:
- zarządzanie mediami społecznościowymi
- planowanie contentu marketingowego
- pisanie i redagowanie treści
- promocja marki
Specjalista SEO
Wynagrodzenie 5130 zł brutto
Obowiązki:
- prowadzenie kampanii marketingowych
- pisanie treści angażujących pod kątem SEO
- analiza konkurencji
- optymalizacja witryn internetowych
Należy jednak pamiętać, że na wysokość wynagrodzenia mają wpływ też czynniki takie jak:
- doświadczenie zawodowe
- wykształcenie
- wielkość firmy
- lokalizacja firmy
- dodatkowe certyfikaty i specjalistyczne kursy
Źródło: wynagrodzenia.pl
Praca i życie online
Z biegiem lat ludzie coraz bardziej uzależniają swoje życie od nowoczesnych technologii. Robienie zakupów, oglądanie premier filmowych czy zamawianie jedzenia z ulubionej restauracji bez wychodzenia z domu to codzienność.
Można więc śmiało stwierdzić, że internet stał się nieodłączną częścią naszego życia a od pewnego czasu też miejscem pracy wielu z nas. Dzisiejszy marketing opiera się bowiem głównie na działalności online. Z roku na rok powstaje coraz więcej miejsc pracy związanych z tą branżą. A wszystko wskazuje na to, że wraz z rozwojem sieci zapotrzebowanie na tego rodzaju specjalistów będzie rosło.
Zobacz artykuł Pierwsze kroki w marketingu sklepów internetowych.