unsplash.com

Jeżeli zapoznałeś się już z częścią pierwszą O czym trzeba pamiętać, aby tworzyć skuteczny e-mail marketing ? Część 1 zapraszam do zapoznania się z kolejnymi trikami, które poprawią skuteczność Twojego e-mail marketingu.

6. Postaraj się jak najlepiej dopasować temat do zawartości maila

Gdy zaczynamy walkę o jak największą liczbę otwarć e-maili możemy niestety doprowadzić do zbytniego kombinowania z  tematem wiadomości. Oczywiście każdy nadawca chce, żeby tytuł był chwytliwy, łatwo przyciągał uwagę odbiorcy oraz był oryginalny. To wszystko ważne, jednakże najważniejsze jest to, aby nasz e-mail sprzedażowy osiągnął swój zamierzony cel, a nie tylko doprowadził do otwarcia wiadomości.

PODPOWIEDŹ: Zadbaj o to, żeby treść naszej wiadomości e-mail była ciekawa i związana z tematem. Jeżeli nasz odbiorca poczuje się oszukany (bo treść nie będzie zgodna z tematem), najprawdopodobniej stracisz możliwość nawiązania kontaktu z klientem, bo jak doskonale wiemy pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz.

e-mail marketing
pixaby.com

7.Pisz krótko i na temat

Podczas, gdy odbiorca otwiera Twojego maila, masz tylko kilka sekund na to, żeby go przekonać do kliknięcia call do action. Dlaczego masz tak mało czasu? Z naszego doświadczenia wynika, że średnio ok.  połowa odbiorców newslettera spędza tylko 8 sekund na przeglądaniu wiadomości. W tak krótkim czasie człowiek jest w stanie przeczytać tylko kilka zdań, dlatego tak ważne jest zainteresowanie klienta na samym początku wiadomości. Dobry e-mail sprzedażowy nie powinien zawierać dużej ilości tekstu.

# PODPOWIEDŹ: Do rozwinięcia tematu wykorzystaj więc swoją stronę docelową. To tam zainteresowany odbiorca może uzyskać więcej informacji na temat korzyści Twojej oferty i zapoznać się z nią w pełni.

8.Zadbaj o odpowiedni format wiadomości

Kolejnym elementem, który decyduje o skuteczności e-mail marketingu jest format wiadomości. Co zatem wybrać: szablon graficzny, czy zwykły tekst?

Niezłożony e-mail tekstowy będzie nadawać się do wiadomości, które mają tylko jedno wezwanie do działania (jedno call to action).. Są zdecydowanie łatwiejsze do odczytania i przeglądania na smartfonie (pozwalają na uniknięcie nieprawidłowego wyświetlania się elementów e-maila). Wiadomości składające się wyłącznie z tekstu mogą się sprawdzić, gdy używamy spersonalizowanego tonu wypowiedzi.

Wiele większych marek preferuje jednak wysyłkę wiadomości z użyciem szablonów graficznych ze zdjęciami i obrazkami. Chcą w ten sposób zainteresować i przyciągnąć na dłużej uwagę klientów. Szablony warto wykorzystać w e-commerce, gdzie zaprezentowanie produktu jest bardzo ważne.

# PODPOWIEDŹ : Aby Twój e-mail marketing był bardziej skuteczny, warto na początku zrobić test i przetestować różne formaty wiadomości! Niestety nie ma jednej odpowiedzi na to, jaki wybrać format, żeby był skuteczny. Najlepiej przetestować obydwa sposoby i wybrać ten, który przyniesie nam najwięcej korzyści w przygotowanej przez nas kampanii.

9. Koniecznie dodaj reakcję call to action

Call to action to inaczej wezwanie do działania. Jest to jeden z najważniejszych elementów skutecznego e-mail marketingu. Za pomocą tego przycisku nakierujesz swojego odbiorcę do wykonania zaplanowanego przez Ciebie działania. Call to action w e-mailu możesz umieścić za pomocą linku do strony www lub przycisku. Najważniejsze jest to, żeby było widoczne, zwracało na siebie uwagę oraz posiadało chwytliwy tekst, który zachęci odbiorcę do kliknięcia.

# PODPOWIEDŹ: Jak przygotować tekst do call do action, aby e-mail był skuteczny? Stawiaj na konkrety! Napisz dokładnie to, co chcesz, aby zrobił odbiorca: np. „Przejdź do sklepu”, „Pobierz e-booka”.

10. Ważna jest analiza wyników kampanii

Ta zasada wydaje się oczywista, prawda?  Nie chodzi w niej jednak, aby zerknąć w statystyki… Ważne jest wyciągnięcie wniosków, aby zrozumieć, który model wiadomości lepiej trafi do naszych odbiorców, co napędza sprzedaż, bądź zachęca klientów do wykonania pożądanej przez nas czynności np. ściągnięcie katalogu, czy e-booka.

Liczby podpowiedzą nam, które e-maile działają dobrze. Sporo platform do e-mail marketingu ma wbudowane opcje, która pozwala mierzyć podstawowe wskaźniki ( takie jak: open rate, click rate i inne). Niski wskaźnik otwarcia może zasugerować, że Twoje wiadomości trafiają do niechcianego spamu i trzeba będzie popracować nad lepszymi tytułami.

skureczny mail
unsplash.com

Mało kliknięć? Być może treść wiadomości nie była zbytnio interesująca dla użytkowników lub call to action było niezbyt zachęcające. To wszystko możesz łatwo zmienić, bazując na wynikach kampanii! Aby tworzyć skuteczny e-mail marketing, musisz opierać się na danych i wyciągać wnioski.

Powodzenia!

Dowiedz się również Co to jest email marketing? oraz Jakich błędów należy unikać w e-mail marketingu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here