e-mail marketing
pixaby.com

Zapewne zastanawiasz się co trzeba zrobić, aby Twoje kampanie e-mail marketingowe były skuteczne? Zapoznaj się z poniższymi radami, a na pewno zaobserwujesz wzrost open rate oraz wzbudzisz większe zainteresowanie wśród swoich klientów!

  1. Pytanie o pozwolenie to dobra zasada e-mail marketingu

Marketing za przyzwoleniem to inaczej permission marketing.  Hasło to powinno wejść do słownika codziennego firmy na zawsze. Jego autor, którym jest Seth Godin, powiedział jedną, prostą rzecz: „Po co oferować usługi ludziom, którzy wcale ich nie chcą?”.

Jeżeli zależy Tobie, aby robić skuteczny e-mail marketing, staraj się prowadzić komunikację wyłącznie z osobami, które wyraziły na to pozwolenie/zgodę. Taka praktyka jest zgodna z prawem.

PODPOWIEDŹ: Do wykonania tego celu skorzystaj z modelu double opt-in. Szablon ten polega on na wysyłaniu wiadomości e-mail marketingowych do osoby, która zostawiła nam swoje dane w formularzu wiadomości z linkiem aktywacyjnym, który działa po kliknięciu linku. Następnie adres mailowy aktywuje się w bazie danych a co się z tym wiąże będziesz mógł wysyłać wiadomości do użytkownika.

  1. Skuteczna zasada e-mail marketingu? – Segmentuj bazę

Ważne jest, aby zadbać o porządki w bazie danych. Wymaga to dodatkowych nakładów pracy, ale warto to zrobić, aby e-mail marketing Twojej firmy był skuteczny. Dzięki tej segmentacji bazy zaczniesz nareszcie  docierać do osób rzeczywiście zainteresowanych działalnością Twojej firmy. Co lepiej dopasujesz treści maili, oferty oraz nawet termin wysyłki. To wszystko przełoży się na lepsze efekty z Twojej kampanii.

PODPOWIEDŹ: Zacznij segmentację bazy od przejrzenia danych historycznych. Sprawdź, jak dotychczas odbiorcy reagowali na Twoje wiadomości. Zwróć uwagę na to, którzy z nich najczęściej otwierali maile, o której godzinie, jaki element kreacji klikali, czy dokonywali zakupu.

pixaby.com
  1. Zadbaj o swoją stronę docelową

Pierwszym krokiem, który prowadzi do sukcesu jest samo przygotowanie maila oraz jego wysyłka. Pierwsze działania są ważne do osiągnięcia stanu „skuteczny email marketing”. Jednak ogromne znaczenia ma również strona docelowa, którą nazywamy landing page. To miejsce, gdzie odeślesz odbiorcę po kliknięciu przycisku call to action. To właśnie w tym momencie  zrealizujesz swój cel kampanii – zakup produktu, pobrania e-booka, wypełnienia formularza itp. itd.

# PODPOWIEDŹ: Miejsce docelowe, do którego odeślesz odbiorcę, powinno być spójne z zawartością wiadomości mailowej. Najczęściej do tego celu tworzy się specjalny tzw. landing page z ofertą. Ważnym elementem landinga jest prostota, czytelność, oferta pisania językiem korzyści oraz jasne call to action. Dodatkowo warto pamiętać o tym, żeby umożliwić odbiorcy dostępu do szybkiego kontaktu z firmą/obsługą klienta.

  1. Zawsze personalizuj adres nadawcy

Wysyłanie wiadomości e-mail przez daną osobę (np. „Adam Nowakowski”), działa znacznie lepiej niż wysyłanie wiadomości e-mail przez firmę (np. „Nowakowski i Spółka”). Dobrą alternatywą może być również stosowanie imienia i nazwy firmy, np. Andrzej z Biznesomania.pl .

Dlaczego warto wypróbować tę metodę? Po pierwsze to dobry sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji oraz innych wiadomości e-mail. Po drugie, jeżeli wysyłasz maile cyklicznie do klientów, e-mail od osoby, którą już znają szybciej zwróci uwagę i wzbudzi zainteresowanie. Zwiększysz w ten sposób wskaźnik otwartych e-maili kampanii.

PODPOWIEDŹ: Tutaj warto wspomnieć też o personalizacji maili – zarówno tematów wiadomości, jak i ich treści. Według raportu Freshmaila “E-mail marketing w liczbach” aż 87% marketerów w ogóle nie używa personalizacji w kampaniach. A jak się okazuje ma to ogromny wpływ na skuteczność e-mail marketingu. To samo źródło podaje również, że użycie personalizacji w temacie wiadomości podnosi szansę na zwiększenie open rate o  126%. Czy warto zatem spróbować tej techniki? Zdecydowanie tak!

marketing
pixaby.com
  1. Pamiętaj, aby Twoja wiadomość była dosyć krótka

Serwis Freshmail przebadał 10 miliardów wiadomości i podzieliła się wynikami, z których jasno wynika, że e-maile, które mają od 1 do 3 słów w temacie są w stanie uzyskać najwyższy open rate. Trik polega na tym, aby robić to z głową i umiarem! Nasi odbiorcy mogą się przyzwyczaić do takiej formy i przestać reagować na wiadomości. Krótkie tytuły zazwyczaj są interesujące, intrygujące oraz często odróżniają się w skrzynce odbiorczej od tych, które posiadają do 15 słów.

PODPOWIEDŹ: Zwróć uwagę na to, że długość tytułu wiadomości ma również wpływ na to, jak będzie wyświetlała się ona się w skrzynce pocztowej. Zbyt długi temat, po prostu będzie ucięty, a co za tym idzie, nieatrakcyjny dla odbiorcy.

Dowiedz się również Co to jest email marketing?

Ciąg dalszy O czym warto pamiętać, aby tworzyć skuteczny e-mail marketing? Część 2

Sprawdź także: Jakich błędów należy unikać w e-mail marketingu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here