Recenzja książki „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” autorstwa Davida Meermana Scotta

Nie będę ukrywała, że na początku kiedy dostałam tę książkę nie byłam do niej wyjątkowo przekonana. Takich książek o podobnej tematyce jest mnóstwo. Jedne są lepsze a inne gorsze jednak z każdej z nich można wiele wyczytać. Po przeczytaniu tej książki byłam  zdecydowanie pozytywnie zaskoczona.

Przed laty, kiedy ludziom nie było dane korzystać z wynalazku jakim jest Internet, potencjalni klienci zainteresowani danym produktem lub usługą zdani byli jedynie na prawdziwość informacji przekazywanej przez przedstawicieli firm/sprzedawców. Dzisiejszy postęp technologiczny i dostęp do Internetu o każdej porze dnia i nocy daje potencjalnym klientom możliwość zdobycia niezbędnych informacji o produkcie/usłudze bez wychodzenia z domu. Można twierdzić, że klienci dwadzieścia lat temu bez dostępu do globalnej wioski i ogromu informacji z niej płynącej kupowali „kota w worku”i byli stawiani pod ścianą. Aktualnie klient posiada więcej informacji o produkcie/usłudze niż sam przedstawiciel handlowy i to właśnie klient decyduje z którą firmą podjąć współpracę.  David Scott Meerman amerykański strateg marketingowy w swojej najnowszej książce „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” doradza jak wykorzystać potęgę Internetu do tworzenia więzi miedzy firmą a klientem.

„Obecnie to kupujący zarządzają relacjami z firmą i decydują się na transakcje. Mądre firmy wiedzą, że to nabywcy decydują, z kim chcą robić interesy, i dlatego dostosowują sposób sprzedaży  i obsługi klienta.”

Autor zdradza w jaki sposób  tworzyć autentyczne opowieści, które zarażają wszystkich pracowników, klientów i tym samym przyczyniają się do sukcesu firmy. Ponadto książka zawiera liczne przykłady firm, które tworzą taką narrację, udostępniają ją na swoich stronach internetowych, portalach społecznościowych i dzięki temu pozwalają kupującym utożsamiać się z firmą. Natomiast wszystkie sugestie potencjalnych klientów umieszczane w sieci mają realny wpływ na rozwój tej firmy.

Książka ta jest poradnikiem dla wszystkich nowych jak i obecnych przedsiębiorców, którzy zastanawiają się jak używać portali społcznościowych, aplikacji mobilnych, blogów, mediów internetowych i marketingu wirusowego w celu dotarcia do potencjalnych nabywców. Decydujący głos mają techniki sprzedaży elastycznej, kontakt z klientem w czasie rzeczywistym  a za sukces odpowiedzialne są prawdziwe treści umieszczane w sieci. Stare sposoby sprzedaży odchodzą w niepamięć bowiem Internet otwiera wiele „bram” do skutecznej sprzedaży bez konieczności ponoszenia ogromnych nakładów finansowych na reklamę. Autor porównuje Internet do ogromnego supermarketu wiedzy, gdzie każdy kupujący chcący dowiedzieć się więcej informacji o danym produkcie lub usłudze wystarczy, że otworzy swoją przeglądarkę. Wielu przedsiębiorców nie dostrzega albo nie chce dostrzegać potęgi Internetu i ucieka się do tradycyjnych metod kontaktu z klientem takich jak przedstawiciel handlowy czy pracownik telefonicznej obsługi klienta. Nieumiejętność wykorzystania wszechobecnego narzędzia jakim jest sieć internetowa czyni firmę nieatrakcyjną dla kupującego i kieruje go w stronę atrakcyjniejszej konkurencji.

Zdecydowanie polecam tę książkę nie tylko ze względu na prosty język jakim jest napisana, ale szczególnie ze względu na autentyczne przykłady firm, które odniosły sukces w swojej branży. Przedstawione w książce rozwiązania może zaowocują u czytelników chęcią dalszego pogłębiania swojej wiedzy na temat wykorzystania Internetu w kontakcie z klientami i chęcią zastąpienia starych metod sprzedażowych klarownymi treściami umieszczanymi w Internecie.

3 thoughts on “Recenzja książki „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” autorstwa Davida Meermana Scotta

  • Wrzesień 18, 2017 at 3:23 pm
    Permalink

    Czasem potrzebny jest ktoś, kto pomoże nam w zakupach. Pomoc fachowca jest potrzebna.

    Reply
  • Październik 10, 2017 at 3:23 pm
    Permalink

    Czasem przydaje się pomoc sprzedawcy. Jednak co za dużo to nie zdrowo.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *